Nyhet -

Abicart lanserar Sharespine som ny partner till Sveriges största e-handelsplattform

Abicart stärker sin närvaro på e-handelsmarknaden och ingår ett samarbete med Sharespine vars kärnprodukt är integrationer och kopplingar mot e-handeln. Abicart blir nu en connector i Sharespines integrationsplattform vilket skapar ytterligare möjligheter för Abicarts kunder att koppla ihop sin e-handel med flertal leverantörer.

Sharespine har hjälpt e-handlare att automatisera och integrera verksamhetssystem sedan 2003. Idag är Sharespine en av Nordens ledande systemintegratör som knyter ihop alla flöden mellan butik, ekonomisystem, betalväxlar, marknadsplatser, POS och TA-system. Abicart stärker sin närvaro på e-handelsmarknaden och blir en connector i Sharespines integrationsplattform. Genom samarbete kommer Abicarts kunder att få tillgång till kostnadseffektiva integrationspaket för att hantera deras ytterligare tillväxt.

- Våra starkt växande kunder har allt större behov av att integrera med fler system, där passar kopplingen mellan vår e-handelsplattform och Sharespine perfekt, säger Björn Elfgren, CEO, Abicart AB.

Med över 3 800 aktiva webshopar är Abicart idag landets största e-handelsleverantör för både stora och mindre verksamheter som säljer produkter online. Sharespine öppnar upp integrationsplattformen vilket ger Abicarts kunder en möjlighet att effektivisera flera manuella processer, och minskat manuellt arbete i deras verksamhet.

- Automatisering är grundbulten för att spara dyrbar administrativ tid - som du istället kan använda till att utveckla försäljningen i din webshop, fortsätter Björn Elfgren, CEO, Abicart AB.

För mer information, kontakta:
Björn Elfgren, CEO, Abicart, +46 70 6666 955, bjorn@abicart.se
Ida Wikman, CMO, Abicart, +46 73 0933 166, ida@abicart.se

Om Abicart
Abicart AB (f.d. Textalk Webshop) är en del av Textalkgruppen som erbjuder ett brett utbud av konsulttjänster inom programmering och design. Abicart är en av Sveriges ledande e-handelsleverantörer med över 3800 aktiva webshops. Den allra första versionen av deras webshoplösning lanserades 1998.