Abicart rekryterar ny utvecklingschef

Carl Orvinder, tidigare CTO på RevolutionRace, tar över rollen som utvecklingschef på e-handelsplattformen Abicart.

Carl Orvinder kommer närmast från outdoor-märket RevolutionRace, där han under de senaste åren har arbetat som CTO och byggt upp hela deras systempark tillsammans med teamet. I mars tillträdde Carl Orvinder rollen som utvecklingschef på Abicart.

- Jag är väldigt glad över att få nya utmaningar i ett spännande företag och att få arbeta med bolagets kärna. Tidigare har systemen jag arbetat med alltid varit ett stöd eller ett sätt att nå ut med produkterna, här är systemet produkten, säger Carl.

Abicart vill förenkla e-handel i alla led och stötta kunden från start till rejäl tillväxt. Med sin bakgrund har Carl stor kunskap om många av de komponenter som ingår i Abicarts plattform och kommer fortsätta transformationen inom företagets utveckling.

- Det pågår mycket spännande utvecklingsarbete. En stor utmaning, inte bara för oss på Abicart, men branschen i stort, är att göra e-handel enkelt. Idag är det ganska svårt och kräver en hel del kunskap för att bara få igång en fungerande e-handel. En viktig utmaning blir att behålla styrkan och den tekniska snabbheten i den kraftiga expansionen av e-handel. Vi ska ytterligare förstärka organisationen och processerna kring vår produktutveckling, säger Carl.

- Vi är mycket glada att få med Carl i vårt team, säger Björn Elfgren, CEO på Abicart. Hans kompetens och erfarenhet kommer till stor nytta i vår fortsatta utveckling av lösningar för att göra e-handel möjligt för alla och att våra kunder kan växa sig stora hos oss.

• rekrytering
  • abicart

Det ska vara riktigt enkelt att sälja online och snabbt få tillgång till en global marknad. Abicarts mission är ge alla möjlighet att starta och drifta en grym webshop! Abicart startade som Textalk Webshop redan 1998, och vi har idag en gedigen erfarenhet av e-handel – med mer än 3800 nöjda kunder. Med ny teknik förenklar vi det som du vill uppnå för att din webshop ska utvecklas och växa oss.

Veronica Lindblom

Presskontakt Marketing Manager