Abkati stöder Mustaschkampen

Abkati stöder Mustaschkampen

Självklart deltar Abkati i kampen mot prostatacancer även i år! Under hela november gör du en extra god gärning när du köper en Poppy luftfräschare från oss. För varje såld Poppy skänker Abkati 10 kr till Prostatacancerfonden.

– Prostatacancer är en hemsk sjukdom som drabbar allt för många män. Därför vill vi på Abkati dra vårt strå till stacken för att öka medvetenheten om prostatacancer och bidra till forskningen på det sätt vi kan. Under hela november skänker vi en del av försäljningen av vår omtyckta Poppy till Prostatacancerfonden, säger Tony Pålsson, inköpare på Abkati. – Nu hoppas vi att våra kunder är med oss så att vi tillsammans kan samla in så mycket pengar som möjligt i kampen mot prostatacancer.

Den japanska klassikern Poppy Grace Mate är luftfräscharen som sätter guldkant på vilken grå vardag som helst. Poppy finns tillgänglig i elva olika dofter - varje doft med sin unika färg. Produkten har fått stor genomslagskraft inom branschen, inte bara för att den fräschar upp instängd doft, utan också för att man med enkla medel kan sätta sin egen prägel inne i fordonet.

Om Mustaschkampen

Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets kampanj som går av stapeln i november varje år. Kampanjen arrangeras för att öka allmänhetens kunskap om manlig hälsa och Sveriges vanligaste cancersjukdom – prostatacancer. Din gåva går till forskning, kompetensutveckling av personal och bättre vård för prostatacancerpatienter.

Du kan också bidra genom att swisha valfritt belopp till 900 10 17.

Läs mer om Mustaschkampen här.