Med klass 2 kan man sänka ljusstyrkan nattetid på blixtljuset och öka säkerheten på vägen.

ECCO blixtljus klass 2 – för dig med högre krav

Tekniken går fort framåt och med den ökar också kraven på vägarna. Klass 2 efterfrågas allt oftare på varningsljus och nu kan Abkati presentera ett blixtljus från ECCO för den kräsna användaren.

Tuffa miljöer med starka vibrationer, mycket damm och fukt ställer höga krav på fordonets belysning. ECCO SecuriLED II är ett tåligt blixtljus som passar särskilt bra för tunga fordon där en stark och tydlig varningssignal önskas. Blixtljuset har hela 5 års garanti, är helt fukt- och dammtätt och är IP-klassat som IP67 och IP69K.

- Bra blixtljus efterfrågas alltid hos användarna. Eccos produkter är i det absoluta toppskiktet så det är roligt att kunna erbjuda detta premium blixtljus för de som behöver det lilla extra i kvalitet och funktion, säger Henrik Fransson, produktchef belysning Abkati.

Dag- och nattläge med klass 2

Under dygnets mörka timmar är det viktigt att man syns utan att riskera att blända sig själv eller sina medtrafikanter. ECCO SecuriLED II är typgodkända enligt ECE R65 klass 2 och R10. Klass 2 innebär att blixtljusen är utrustade med en funktion som sänker ljusstyrkan nattetid. Därmed kan du tryggt arbeta vidare när mörkret faller utan att göra avkall på varningseffekten dagtid.