Michael Persson ny försäljningschef hos Abkati

Michael Persson ny försäljningschef hos Abkati

Abkati rekryterar Michael Persson som försäljningschef. Michael Persson har en lång erfarenhet av försäljning och ledarskap och kommer närmast från rollen som försäljningschef inom Verkstad, reservdelar och tillbehör på Lantmännen Maskin.

Michael Persson tar över ansvaret som försäljningschef på Abkati. Han kommer senast från Lantmännen Maskin där han varit försäljningsansvarig för avdelningen Verkstad, reservdelar och tillbehör. Han har tidigare haft ett flertal chefsroller inom försäljning på bland annat Procurator och Biltema.

Michael Persson har arbetat länge i branschen och har ett stort engagemang för att leda och utveckla försäljningsorganisationer. Jag är övertygad om att han kommer att bidra starkt till Abkatis fortsatta tillväxt och utveckling, säger Johan Johnsson, VD Abkati.

Jag ser fram emot att bli en del av Abkati som har en mycket stark position i branschen. Det blir en spännande resa att bygga vidare på det fina arbete som redan är gjort och med gemensamma krafter möta de utmaningar som våra kunder står inför i framtiden, säger tillträdande försäljningschef Michael Persson.

Michael Persson tillträder som försäljningschef för Abkati den 10 december 2019.