Med en höjd på endast 24,5 mm minimeras både luftmotstånd, brus och bränsleförbrukning med Horizon varningsljusramp jämfört med en traditionell ramp.

Ultratunna Horizon varningsljusramp från BriodLights blir ett med fordonet

BriodLights har stormat in på den svenska belysningsmarknaden med en tanke om att erbjuda god kvalitet och snygg design till ett skäligt pris! Nu lanseras Horizon varningsljusramp som prisats i globalt erkända Red Dot Design Awards för sin design och funktionalitet. Något som vittnar om att den nya produkten från BriodLights verkligen inte är ett undantag till det vinnande konceptet.

Blir ett med fordonet

Horizon varningsljusramp kommer i fem olika längder, från 613 mm till 1528 mm och har en ultratunn siluett på enbart 24,5 mm vilket gör att rampen i stort sett blir ett med fordonet. Helt i linje med dagens krav på aerodynamik är Horizon varningsljusramp dessutom utformad så att luftmotståndet minimeras och du som en följd av detta förbrukar mindre bränsle än med en traditionell ramp.

Den tunna siluetten må ge ett diskret intryck men när den aktiveras lyser den upp sin omgivning med besked. Med 13 blixtmönster och högkvalitativa dioder har du gott om möjligheter att anpassa signalerna precis på det sätt du önskar.

Jobba säkert – dag som natt

För att du ska kunna jobba säkert utan att blända och bli bländad, är Horizon varningsljusramp typgodkänd enligt ECE R65 klass 2. Klass 2-märkningen innebär att ljusrampen är utrustad med en funktion där ljusstyrkan kan sänkas under dygnets mörkare timmar. På så sätt bibehåller du ljusstyrkan dagtid men riskerar inte att blända vare sig dig själv eller din omgivning när det är mörkt.

Rampen är dessutom märkt med ECE R10, CISPR25, RoHS, IP67 och kommer med en garanti på hela fem år!

Fjärrkontroll för extra komfort och kontroll

För enklast möjliga manövrering av varningsljusrampen kan du välja att köpa till den kompatibla sladdlösa fjärrkontrollen. Via kontrollens display har du full uppsikt över alla funktioner och byter enkelt blixtmönster, hastighet och dag-/nattläge. Det finns även möjlighet att spara dina mest använda varningskombinationer för snabb och enkel start. Fjärrkontrollen är sladdlös och laddas upp på endast cirka två timmar.

Vinnare av prestigefyllt designpris

Horizon varningsljusramp har tilldelats en utmärkelse i globalt erkända Red Dot Design Award. Den eftertraktade utmärkelsen delas årligen av en internationell jury till produkter med en enastående och nytänkande design.