Green Matmarknad väljer A Better Option Bag när kunderna ska bära hem maten

Idag öppnar Green Matmarknad i Malmö, ett helt nytt matbutikskoncept med saluhallskänsla. Målet är att ge alla möjligheten att shoppa miljösmart, råvaror i säsong, närproducerat och kvalitetsmedvetet. Green satsar också på att inspirera kunderna att bära hem maten på ett miljövänligt sätt. Detta genom att erbjuda färgstarka miljökassarna A Better Option Bag. Den som tar med sig väskorna nästa gång man handlar kommer dessutom få rabatt på inköpet.

Precis som de flesta andra matbutiker säljer Green en traditionell miljökasse med sin logo tryckt på. Genom att erbjuda de kompakta bärkassarna från A Better Option Bag ger Green kunden ett val att välja ett bra miljöval för att bära hem maten utan bli reklampelare för butiken. Detta är en trend som vi sett utvecklas starkt i bland annat USA och England och som vi tror kommer att slå igenom även här i Sverige säger Johan Wahlström, ABOB.

Matbutikernas miljökassar är idag så tråkiga och otympliga så de flesta konsumenter väljer bort dem till förmån för plast- eller papperskassar. Menar man allvar med sin satsning på miljökassar är det hög tid att tänka om på ett sätt som Green här tar första steget mot.

Om A Better Option Bag
Färgglad, smart, och superstark, men också ett hållbart alternativ för den medvetna konsumenten. Det är idén bakom shoppingväskan A Better Option Bag. En färgstark och schyst miljökasse är bra mycket roligare än en i tråkig beige bomull. – Det här är en väska som känns bra i hjärtat att ha med sig och som man blir glad av att använda. Både för att den är bra för miljön, snygg att titta på och skön att bära, säger Jens Klaive som designat A Better Option Bag.

Om A Better Option Brands
Vinnare av Malmö stads stora miljöpris 2011. A Better Option Brands (ABOB) marknadsför och designar produkter för en hållbar livsstil. Vi erbjuder produkter som lever upp till det högt ställda krav som medvetna konsumenter ställer. Färg, design och funktion kombineras med schyst produktion och miljöfokus - allt för att inspirerar till att tänka grönt i vardagen.

Om Green Matmarknad
Vi tycker att alla ska ha råd att kunna köpa riktig mat. Matvaror för vardag och fest som du alltid kan lita på – utan konstiga tillsatser eller andra märkligheter. Därför har vi startat Green Matmarknad. Här kan du snart köpa allt du behöver på ett enda ställe. Grönsaker, frukt, färsk fisk eller välhängt kött, men också frysvaror, chips och godis. Hos oss är all mat, från charken till frysdisken, vald med omsorg med tanke på vår planet och våra kroppar. Vi väljer alltid helst närproducerat – och finns inte något i närheten väljer vi det bästa alternativet.

Men trots att vi alltid letar efter bästa kvalitet försöker vi hålla våra priser nere genom att tänka i helt nya banor. Här slängs till exempel inget i onödan, varje råvara som står i full blomning blir istället en ingrediens för våra fantastiska kockar – och läcker färdigmat för dig. Vi älskar lukterna och smakerna från riktig mat. Att ta med hem eller äta hos oss. Det är det vi kallar naturlig matglädje…

• a better option bag
  • abob