Nail Systems Art Open för tredje året på Skönhetsmässan Acadermia

Nu är anmälan öppen till årets prestigetävling för Nagelterapeuter: Nail Systems Art Open. För fjärde året i rad anordnar Nail Systems tävlingar med Nail Art i Sverige, och för tredje året hålls de på Acadermia 10-11 nov på Stockholmsmässan och i år tävlar runt 40 personer i 3 klasser: Gellack, Stiletto och Fantasy. Alla är välkomna oavsett erfarenhet eller vilket märke man arbetar med.

- Det känns oerhört roligt att hålla dessa tävlingar på Acadermia, säger Reni Mobrandt, grundare av tävlingen och av Nail Systems AB. Tävlingen har blivit en riktig happening för alla oss som jobbar i branschen och med internationella domare på plats, samt tävlande ifrån hela Norden, så är pokalen en prestigefull buckla. Dessutom så är det ett härligt event för alla ni där hemma som älskar naglar - missa inte detta tillfälle att inspireras av proffsen, säger Reni.

Reni Mobrandt, tillsammans med konferencier Daniel Paris, under tävlingarna 2016

Runt 100 varumärken representeras årligen på Acadermai. I år ställer ett flertal nagelföretag ut, så förutom tävlingarna kommer du kunna få manikyr i montrarna, shoppa produkter och få nageltips på plats från proffsen.

Tävlingsgrenar 2017:

GELLACK - TEMA - VALFRITT. 1 timme. Permanent lack på naturlig nagel. Fyra med rött och fyra med Fransk Manikyr. Båda tummarna med design efter din egen fantasi och kreativitet. Temat är helt valfritt!

STILETTO - TEMA - CIRKUS. 2 timmar. Stilettonaglar på mall - på fem fingrar. Här får du gott om tid och du får använda elfil i denna tävlingsgren

FANTASY - TEMA - SUPERHJÄLTAR. 1,5 timmar. Här kan du verkligen ta fram helheten. Kläder, hår, make-up och naglar i en harmoni. Alla Stylisters dröm att få skapa ett helt konstverk. En mycket populär tävling i Europa.

För anmälan och mer info besök

Nail Systems

Eventet på Facebook

• Evenemang

Acadermia är Skandinaviens ledande mötesplats inom modern skönhet både för konsument och bransch. På Acadermia får du koll på det senaste inom hud, hår, make up, naturlig skönhet, estetisk tandvård, estetisk kirurgi samt estetiska behandlingar. Acadermia arrangeras årligen på Stockholmsmässan samtidigt som Allt för Hälsan och Sthlm Food & Wine. Läs mer på hemsidan, facebook eller instagram.

Sedan 2003 har Nail Systems of Sweden ab utbildat och givit support åt nagelterapeuter över hela Sverige.
Med våra ledord - SNABBARE - SÄKRARE - MER LÖNSAMT - vill vi bli din bästa support. Vi ger dig verktygen för att kunna arbeta efter dessa ledord.

Catarina Pap de Pestény

Presskontakt Grundare & Marknadsansvarig Marknadsföring & PR 0765-710279