Sista dag för handel med BTA

Den 3 december 2010 avslutades teckningstiden i Accelerator Nordic AB:s (publ) företrädesemission vilken fulltecknades. Sista dag för handel med betalda tecknade B-aktier (ACCE BTA B) är måndagen den 20 december 2010. Stoppdag är den 23 december 2010.

13 235 260 B-aktier registreras hos Bolagsverket och dessa beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 28 december 2010. Efter registreringen kommer det totala antalet aktier i Accelerator att uppgå till 92 646 823 aktier varav samtliga av serie B. Aktiekapitalet kommer att uppgå till 92 646 823 SEK.

Erik Penser Bankaktiebolag har agerat finansiell rådgivare till Accelerator i samband med företrädesemissionen.

För vidare information, var vänlig kontakta:

Andreas Bunge, VD Accelerator Nordic AB, tfn 070 8 24 25 25

Accelerator Nordic AB är en bolagsgrupp inom life science, vars främsta mål är att bygga värde. De sex bolagen i gruppen fokuserar på stora medicinska behov och fyra av dem har nått kommersialiseringsfas. Läkemedelsföretaget PledPharma, som har två projekt i fas II, förbereds för avknoppning. Av de andra företagen verkar flera inom nanoteknik. De två medicintekniska bolagen, Synthetic MR och OptoQ, har båda produkter som är färdiga för marknaden. Största ägare i Accelerator är Staffan Persson, Peter Lindell, Andreas Bunge och Länsförsäkringar Småbolagsfond. Aktien noteras på Aktietorget. För mer information, se www.acceleratorab.se

• penser
  • andreas bunge