AccorHotels öppnar Nordamerikas första Raffles i Boston

AccorHotels skrev nyligen avtal med Saunders Hotel Group och The Noannet Group om etableringen av ett helt nytt Raffles Hotel & Residences i Boston. Nu börjar bygget av anläggningen som kommer att innehålla såväl lyxhotell som exklusiva bostäder i centrala Boston. Hotellet är beräknat att öppna under 2021 och kommer vara känt under namnet Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences. Hotellet blir samtidigt det första under varumärket Raffles att öppna i Nordamerika.

– Vi är stolta över att få introducera ett av våra mest ikoniska varumärken i historiska Boston. Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences blir vårt första Raffles i Nordamerika och vi är säkra på att den kommer att bli en fantastisk plats för människor som vill ta del av utmärkt service, stil och fantastiska upplevelser under många år framöver, säger Kevin Frid, COO på AccorHotels North & Central America.

Anläggningen ansluter sig till en skara av tolv individuellt unika Raffles-anläggningar runt om i världen. Hotellet kommer att innehålla 147 hotellrum och 146 bostäder – alla belägna i en fantastisk 33-våningsbyggnad i hörnet Stuart Street/Trinity Place.

Hotellet kommer att erbjuda allt inom Raffles välkända service (t ex Raffles Butler), en skylobby i två våningar, fem olika utrymmen för servering av mat och dryck, ett Raffles Spa med en 20 meter lång inomhuspool, en takterrass och lounge, samt flera mötes- och eventlokaler. De som flyttar in i de exklusiva bostäderna får även ta del av ett exklusivt medlemskap som ger de boende VIP-status samt tillgång till särskilda förmåner inom AccorHotels portfölj.

Raffles Boston Back Bay kommer att ligga i närheten av Boston Back Bay Train Station och bara ett kvarter från Copley Square, Fairmont Copley Plaza, Trinity Church och exklusiv shopping på Copley Place. Andra kända attraktioner i närheten är shoppingområdet kring Newbury Street och Prudential Center, Fenway Park, Museum of Fine Arts samt ett stort antal exklusiva restauranger.

– Etableringen av legendariska Raffles i Nordamerika signalerar en fortsatt utveckling av AccorHotels närvaro i regionen och specifikt inom lyxsegmentet. Den stödjer även gruppens övergripande tillväxtstrategi som bygger på att introducera nya varumärken och utveckla lyxhotell på strategiska nyckelmarknader. Vi upplever en blomstrande tid med betydande tillväxt i regionen och ser fram emot fler viktiga tillkännagivanden inom en snar framtid, säger Kevin Frid.

• Dryck

• accor group