AccorHotels lyxkedja Fairmont öppnar unikt hotell på Maldiverna

Lyxhotellkedjan Fairmont öppnar sin första resort på Maldiverna Fairmont Maldives Sirru Fen Fushi. Hotellet är det enda på Shaviyani-atollen på norra Maldiverna, känd för sin vackra flora och fauna i en av landets största laguner. Här möts vackra vita sandstränder av ett turkosfärgat hav och är skådeplatsen för ett nio kilometer långt rev av pulserande koraller och blomstrande ekosystem.

Hotellet erbjuder 120 lyxiga villor i tre olika kategorier – Beach Villas, Water Villas samt Tented Jungle Villas – alla inredda i en bohemisk chic stil med varsin privat pool. Här har gästerna tillgång till ett stort antal restauranger och barer. Eller varför inte äta på stranden under stjärnorna? På Willow Stream Spa finns även ett 2000 kvadratmeter stort hälsoområde där gästerna kan njuta av lokalt inspirerade behandlingar. Och för den matintresserade erbjuder hotellet fiske- och matlagningskurser tillsammans med en lokal kock ombord på en autentisk maldivisk ”dhoni” i solnedgången.

– Vi är stolta över att introducera Fairmonts första hotell på Maldiverna och AccorHotels tredje anläggning i landet. Här befinner sig hotellets gäster i hjärtat av destinationen där de, utöver öns berömda naturskönhet, även får ta del av lokal design, kulturella upplevelser samt Fairmonts erkända service, säger Patrick Basset, Chief Operating Officer på AccorHotels i östra Asien.

Världens första konstinstallation under vattenytan
Som en hyllning till havet och det orörda korallrevet som omger hotellet lanserar Fairmont ett nytt unikt projekt. Under maj introducerar man Maldivernas första korallregenereringsprojekt i form av en konstinstallation under vattenytan. Projektet genomförs i samarbete med den berömde undervattensnaturforskaren och konstskaparen Jason de Caires Taylor.

Konstprojektet är också i linje med Fairmonts välkända engagemang kring hållbarhetsfrågor, som inte sällan kombineras med minnesvärda gästupplevelser. Hotellkedjan hjälper sina gäster att ge tillbaka till naturen på flera olika sätt, bland annat genom att plantera kokosnötter på ön samt delta i program för korallåterställning och sköldpaddsutsläpp.

– Maldiverna är ett mycket populärt och växande resmål för våra nordiska privatresenärer. På Fairmont Maldives Sirru Fen Fushi kan vi erbjuda ett nytt förstklassigt alternativ med unikt läge på Maldiverna och som innefattar hotellkedjans unika tjänster och produkter, säger Jan Birkelund, ansvarig för försäljning och distribution på AccorHotels i Norden.

Fairmont Maldives Sirru Fen Fushi nås med reguljärflyg från huvudstaden Malé till flygplatsen på Hanimaadhoo, följt av en kort båttransport. Den som föredrar ytterligare bekvämlighet kan även ta ett privat sjöflygplan till hotellet direkt från Malé.

• Semester

• semester
  • lyxvilla
  • lyxhotellkedja
  • hotellöppning
  • hotellkedja
  • lyxhotell
  • sirru fen fushi
  • fairmont maldives sirru fen fushi
  • maldiverna
  • fairmont hotels & resorts
  • fairmont

AccorHotels är världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4300 hotell, resorts och bostäder, samt över 10 000 av de finaste privata bostäderna runt om i världen. I 100 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör. Portföljen består av flera internationellt kända lyxmärken såsom Raffles, Sofitel Legend, Fairmont, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, Swissôtel och 25hours Hotels. Där återfinns även de populära mellanklass- och boutiquehotellen Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotellen JO&JOE, ibis, ibis Styles och ibis budget samt de regionala varumärkena Grand Mercure, The Sebel och hotelF1. AccorHotels erbjuder innovativa helhetstjänster som följer kunden genom hela reseupplevelsen, inte minst genom det senaste förvärvet av John Paul, världsledande inom conciergetjänster.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 250 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club AccorHotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang som samhällsmedborgare, med fokus på hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Boka hotell: http://www.accorhotels.com