Nyhet -

Alldeles nyss kom informationen ut om att avstämningen är senarelagt till den 16-30 juni.

Tillväxtverket senarelägger avstämningsperioden för de företag som har fått stöd för korttidsarbete med start i mars och ska göra sin avstämning i juni. Istället för att ske mellan 1-15 juni sker den nu mellan 16-30 juni.

Anledningen är att vi behöver mer tid för att få klart systemet för avstämning som möjliggör kontroller som säkrar att skattemedel används på rätt sätt och som samtidigt underlättar för företagen att göra rätt.

Du som ska göra avstämning i juni kommer att få ett påminnelsemejl från oss i samband med att avstämningen öppnar.

16 juni öppnar tillväxtverket tjänsten där du som sökt stöd från mars ska göra en avstämning och har möjlighet att söka ytterligare stöd. Detta är mycket viktigt då nu gällande lag om korttidsarbete säger att om avstämningen inte skickas in i tid, är du som arbetsgivare skyldig att betala tillbaka tidigare beviljat preliminärt stöd.

• redovisningskonsult
  • redovisningsbyrå