Nyhet -

Accus nominerade till Malmö stads näringslivspris inom miljö och hållbar utveckling

Vi är nominerade till Malmö stads näringslivspris inom miljö och hållbar utveckling!

På Malmö näringslivsgala 11:e februari kommer vi därmed att stå som finalist i gott sällskap med SPILL och Los Perros Urban Farming.

Priset beskrivs med: "Priset går till en person, företag eller sammanslutning i Malmö som genom nytänkande och innovation i sitt företagande brutit ny mark för Malmös hållbarhetsarbete. Näringslivspriset inom miljö och hållbar utveckling ska ha tyngdpunkt på de ekologiska, men även ekonomiska och sociala, utmaningar som är strategiskt viktiga för staden och invånarnas livsmiljö."

Och Accus nominering beskrivs såhär lekfullt: "Det här företaget visar vägen för andra och designar bort avfall och även skyltar har rätt till ett nytt liv. Formen behöver inte vara rund men alltid cirkulär och det som förr lyste i neon lyser nu i grönt. Uttjänta skyltar hittar själva hem från vaggan till vaggan och får lysa upp på nytt i hållbara material och med LED-lampor."

Vi kommer vara på plats för den spännande prisutdelningen och hoppas naturligtvis att vårt långtgående hållbarhetsarbete och fokus på cirkulär ekonomi skiner igenom!

• Malmö

Amanda Cawood