Pressmeddelande -

Skyltprogram för Knutpunkten - Årets skyltkoncept 2017, Ljusreklamförbundets nationella skyltpris

För Wihlborgs fastigheter har Accus i samverkan med Tengbom Arkitekter skapat ett enhetligt skyltprogram för Knutpunkten i Helsingborg. Skyltprogrammet omfattar exteriör belyst och obelyst skyltning. Skyltarna är utförda i enhetlig kulör för att skapa god harmoni med arkitekturen.

Jurygruppens motivering:

”Stringent och puristiskt inordnar sig skyltarna i fasaden utan att förlora i läsbarhet och tydlighet. Att företagen har avstått från sina typografiska varumärkeskulörer förstärker helheten, ger ett samlat intryck och höjer det upplevda värdet både av skyltarna, arkitekturen och i stadsbilden”

• PR, kommunikation

• Helsingborg

Accus erbjuder skyltar för alla miljöer. Med färg, form, beprövad teknik och hållbara material skapar vi skyltar som förmedlar och förstärker varumärken och budskap. Vi arbetar med allt från enstaka skyltprojekt till skyltprogram, hänvisningsskyltning och omprofilering. Accus har stor erfarenhet av framtagning av skyltprogram för fastigheter såväl som verksamheter – utomhus och inomhus.

Amanda Cawood

Presskontakt Projektledare 040-607 25 07