Ozongenerator tar bort lukt som annars är svår att komma åt.

Ta bort dålig lukt med en ozongenerator

Med en ozongenerator tar du bort lukt som annars är svår att komma åt. Vår ozongenerator tar effektivt bort dålig lukt orsakat av svartmögel, vitmögel, brand, fukt och mycket mer. Hos oss på Acetec hittar du kostnadseffektiva ozongeneratorer med hög kvalité som är perfekta för luktborttagning i vilket utrymme som helst.

Acetec ozongenerator O³ 200 är en kompakt och smidig ozongenerator som ger 200 mg per timme. O³ 200 lämpar sig bland annat för sanering av krypgrund, kallvind, bostäder, fordon och andra utrymmen med luktproblem.

Ozongenerator O³ är konstruerad för privat och professionellt bruk. Vår ozongenerator har ett inbyggt ozonelement som räcker till cirka 1000 saneringar och lämplig upp till cirka 80 kvadratmeter. Metoden är tillåten och godkänd inom arbetsområden som rör sanering.

Användningsområdet för en ozongenerator är brett och du kan använda den i stort sett vart som helst där du upplever en dålig lukt. Ozonet är kraftfullt vilket gör att det kan neutralisera och effektivt ta bort dåliga lukter på de mest besvärliga ställena. Några exempel på vart ozongeneratorn kan användas är krypgrunder, kallvindar, soprum, kök, sommarstugor, hygienutrymmen och källare. Även i bilen eller husvagnen kan ozongeneratorn användas.

Vad ska man tänka på vid användning?

• Flytta ut växter och husdjur ur rum som ska saneras. Öppna alla skåpsdörrar och lådor så att ozonet kommer åt allt material, till exempel kläder och annat. Stäng sedan fönster och ventiler.
  • Starta ozongenerator genom att ansluta stickkontakten till jordat eluttag. Lämna rummet och stäng dörren. Låt verka i cirka 2-3 timmar.
  • Efter 2 till 3 timmar går man in i rummet och drar ur stickkontakten. Lämna rummet igen och stäng dörren.
  • Vänta cirka 2 timmar innan rummet öppnas igen och vädra ut genom att öppna fönster och ventiler.
  • Saneringen är nu klar, proceduren kan upprepas vid senare tillfälle eller utföras i nästa utrymme.

Läs mer om vår ozongenerator här.

Vad är ozon?
Ozon är en ädelgas som finns i vår natur i form av det man ofta kallar marknära ozon på grund av att ozon är tyngre än luft. Ozonet lämnar inga farliga biprodukter som kan påverka miljön negativt. Efter att ha verkat sönderfaller ozonmolekylerna till vanligt syre.

Är en ozongenerator farlig?
Ozon är tillåtet och godkänt inom användningsområden som rör sanering. Det finns dock gränsvärden som reglerar användningen av ämnet. Ozonet lämnar inga farliga biprodukter som kan påverka miljön negativt men man ska undvika att vistas i utrymmen där ozonhalten överstiger gränsvärdet på 0,1 ppm.

Vår verksamhet består av utveckling och tillverkning av produkter inom luft, klimat och energiteknik såsom avfuktare, luftrenare, ozongeneratorer och ventilationsaggregat väl anpassade till marknadens krav av högsta kvalitet och miljötänkande som ledord, detta med branscherfarenhet sedan 1988.

Acetec - Improving Indoor Comfort

Företaget är privatägt med kontor och fabrik i Älvsbyn. Vår verksamhet består av utveckling och tillverkning av produkter inom luft, klimat och energiteknik väl anpassade till marknadens krav av högsta kvalitet och miljötänkande som ledord, detta med branscherfarenhet sedan 1988.

Välkommen att läsa mer på Acetec´s hemsida

Moa Lindström

Presskontakt Administratör Sociala medier 0775-15 14 10