Acon stärker sitt team med en ny chef för tekniskt kundansvariga

Magnus Trillkott tidigare chef för Telias Division X produktteam blir ny teamchef för tekniskt kundansvariga på Acon. Han har lång erfarenhet inom branschen och projektledning samt området IoT. Tjänsten innebär att leda teamet för tekniskt kundansvariga på Acon med ett tiotal medarbetare.

- Det känns väldigt spännande att få bli en del av ett företag som blickar framåt och ser potential för att fortsätta växa. Bra ledarskap tilltalar mig och det anser jag är egenskaper som finns på Acon, säger Magnus Trillkott som nyligen har tillträtt sin tjänst som teamchef.

Magnus Trillkott har en gedigen erfarenhet inom IT och har tidigare arbetat som chef för

ett produktteam på Telias Division X där hans ansvarsområden har varit produktutveckling, säkerställa leveranser och driva strategier framåt. Dessförinnan har han erfarenheter från Fältcom med liknande arbetsuppgifter och Skatteverket där han har arbetat som uppdragsledare inom IT och utvecklat IT-projekt.

Rekryteringen av Magnus Trillkott innebär att Acon stärker upp sitt team för tekniskt kundansvariga med en chef som ska garantera effektiviteten i produktledning, förändringsarbete och att utveckla verksamheten framåt.

- Magnus tillför kompetens till Acon både i ledarskap men också i utvecklingen av nya tjänster och produkter, med Magnus i team Acon så kommer vi få ännu mer kvalité i våra leveranser och tjänster säger Mikael Östergren, COO.

Acon grundades 2001 och har i dag 50 medarbetare fördelade på kontoren i Lycksele, Umeå och Stockholm. I Västerbotten ligger också det egna datacentret, placerat 100 meter in i urberget. Ett av Acons mål är att fortsätta växa och utvecklas och genom rekryteringen av Magnus Trillkott har Acon utökat sin kompetens ytterligare.

• teamchef
  • rekrytering
  • it-drift
  • acon ab
  • acon

• Västerbotten

Om Acon AB

Vi tar hand om din IT till fastpris. Vårt datacenter är ett av Europas säkraste – placerat i det norrländska urberget. Glädjen, det personliga engagemanget och passionen får du på köpet.

Vi är väldigt ärliga, ibland så att vi kan upplevas jobbiga. Men i slutändan är alla väldigt nöjda att vi alltid ställer oss frågan om leveransen lever upp till vår mission att leverera Rätt IT till maximalt värde. Sedan att vi drivs av nära starka relationer och är roliga att ha göra med är också en del som gör oss lite mer speciella.

Med Acon kan du lägga fullt fokus på din kärnverksamhet, det du verkligen brinner för. Du får högsta möjliga tillgänglighet och säkerhet – och tack vare vårt fastpris kan du alltid hålla koll på kostnaderna.

Pernilla Näslund

Presskontakt Marketing Manager Marknadsansvarig 0950-277 73