Blir Crockpot Årets Julklapp 2022?

Blir Crockpot Årets Julklapp 2022?

Diskussionerna och vadslagningarna är igång, resonemang och gissningar pågår i kommentarsfält överallt på nätet och bettingsajterna har fått upp sina listor över heta kandidater. Nu är den årligen återkommande snackisen här igen. Vad blir årets julklapp 2022?

Året Julklapp utses varje år av HUI (Handelns Utredningsinstitut) och utnämnelsen är alltid en populär tilldragelse. Kriterierna som HUI i sin bedömning tar hänsyn till är:

1. Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året
  2. Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter
  3. Produkten ska representera den tid vi lever i

Genom åren har en rad olika produkter fått äran att representera Årets julklapp. Bland annat blev stormköket vinnare inför julen 2020 i pandemins kölvatten och 2021 ansåg man att evenemangsbiljetten förtjänade förstaplatsen – också den utnämningen präglad av tidigare restriktioner, nedstängningar och social isolering på grund av Covid-19.

Vad blir Årets Julklapp 2022?
Crockpot, eller slowcooker/multicooker har fått ett odiskutabelt nyväckt intresse under 2022. Vi lever i en tid som präglas av det faktum att vi går mot en lågkonjunktur. Kraftiga prishöjningar på bland mat och drivmedel, skenande elpriser, höjda räntor och krig i vårt närområde är faktorer som påverkar oss alla. Vi drar oss inåt och söker värme och gemenskap med varandra. Vi vill umgås och då ingår gärna mat och dryck som självklara inslag. Att då använda sig av en Crockpot eller annan slowcooker/multicooker passar utmärkt bra, eftersom man med en sådan kan förvandla och förädla enkla och billiga råvaror till lyxiga middagar. Tillagningssättet inbjuder också till att laga till många samtidigt. Dessutom drar en Crockpot upp till tio gånger mindre el än traditionella matlagningssätt på spis eller i ugn.

Julklappstips - en Crockpot
Så oavsett om slowcookern tar hem titeln Årets Julklapp 2022 eller inte, så är vårt hetaste julklappstips en Crockpot, eftersom den är snäll mot både matkassan och elräkningen. Den sänker dina kostnader, helt enkelt. Och det borde såklart vara någonting som verkligen ligger i tiden. Klicka hem dina julklappar på crockpot.se