Vivi Wallin från Mammasanningar och Fixa Själv AB spar tid med Crock-Pot Time Select.

Crock-Pot Sverige i samarbete med Vivi Wallin från Fixa själv och Mammasanningar!

Den 7e oktober är det ”Crock-Pot-dagen”, och då lanserar vi vår nya slowcooker Crock-Pot Time Select. För att konkret visa enkelheten med Time Select har vi på Crock-Pot Sverige valt att samarbeta med Vivi Wallin som framgångsrikt driver nätverken Mammasanningar och Fixa Själv AB, båda uppmärksammade och följda av många på nätet och sociala media.

Vivi Wallin har länge skildrat vardagslivet med dess utmaningar på ett ärligt och jordnära sätt, med mycket värme och humor. Under oktober månad förser vi henne med vår nyhet Time Select, och låter henne visa hur den kan hjälpa henne hushålla med den dyrbara familjetiden, utan att kompromissa med bra mat till barn och vuxna.

Vivi har gjort ett par recept och lagat de med den nya slowcookern, och både recepten och hennes erfarenheter finns publicerade både i våra samt hennes egna kanaler. Vi vill tillsammans med Vivi visa att Time Select är ett bra redskap som kan motverka stressen i vårt moderna samhälle. Den kan hjälpa till att spara tid både för vuxna och barn, och ändå ge bra mat och tid över för ett bra umgänge.

-Det gäller att hitta rätt "genvägar" som gör att man få ihop livspusslet. Helst vill man ju få tid över till barnen, deras aktiviteter, läxor eller bara umgås utan att behöva tulla på maten, säger Vivi Wallin.

-Det går att göra både enkel och mer avancerad mat i en slowcooker. Jag valde att göra enkla recept med så få ingredienser som möjligt för att visa att det verkligen sparar tid. Tid som jag istället får med mina barn, fortsätter Vivi