Erik Videgård i samarbete med Crock-Pot

Erik Videgård inleder samarbete med Crock-Pot

Erik Videgård är en av Sveriges mest folkkära profiler när det kommer till mat. Han är inte bara kock, sommelier, föreläsare och kokboksförfattare, utan gästar även frekvent många tv-program där han inspirerar med sin matlagning. Nu går Erik in i ett tätt samarbete med Crock-Pot, det välrenommerade och marknadsledande varumärket inom slowcooking och multicooking.

En man med många järn i elden
Erik Videgård räknas till en av Sveriges främsta krögare. Han står bakom många legendariska stockholmskrogar såsom exempelvis Videgård, East, Diana, Akvarium, Fjäderholmarnas krog och Halv trappa plus gård. Kanske är Erik ändå mest känd inom gastronomin för att ha introducerat de asiatiska köken i Sverige, framför har han en stark förkärlek för mat ifrån Sichuan. Han är även en av grundarna till Svenska Sommelierföreningen och har bland annat vunnit SM för sommelierer och tävlat i både EM och VM.
Under åren har det blivit inte mindre än sex kokböcker – den senaste ”Mat & Musik” kom ut i våras och skrevs tillsammans med Eriks namne och vän Eric Gadd.
Förutom samarbeten och gästspel utvecklar Erik också koncept och tekniska lösningar för kök, håller föredrag och workshops samt gör även en del egen mediaproduktion. Nu väljer den välkände kocken att inleda att djupare samarbete med Crock-Pot, det marknadsledande varumärket inom slowcooking och multicooking.

Enkelheten gör att det inte går att misslyckas
”Jag har lång erfarenhet av slowcooking och använder ofta Crock-Pot i mitt kök. Det bästa med Crock-Pots produkter är enkelheten! Det går inte att misslyckas, långkok blir alltid bra. Och använder du en multicooker har du allt i ett. Perfekt när du inte har så mycket utrymme i köket, det är minst fem maskiner i en”

Jag är bekväm av mig och sitter gärna med själv när jag bjuder på middag. En slowcooker ger mig möjligheten att förbereda kvällen innan, sen slår jag bara på Crock-Poten på morgonen så är maten klar när gästerna kommer. Crock-Pot är dessutom ett utmärkt redskap för att få pengarna i matkassan att räcka längre. Billigare råvaror och styckdetaljer blir godare och grytorna är perfekta för storkok och matlådor”, säger Erik.

Drömsamarbete för distributören
”Att få ha Erik Videgård som ambassadör för våra produkter är något vi på Crock-Pot såklart är både jätteglada och stolta över. Ett drömsamarbete, helt enkelt! Framför allt eftersom vi vet att Erik sedan länge använt våra produkter, både i det egna köket och i TV-rutan. Vi ser så mycket fram emot spännande och goda recept skapade av en av våra stora favoriter inom matinspiration och kokkonst”, Sofia Mari, marknadschef på Acreto som är distributör av Crock-Pot i Norden.

Erik Videgård kommer att visa sina favoriter, skapa recept, dela filmer och inspiration på crockpot.se och i sociala kanaler ända fram till jul. Läs mer på crockpot.se