Markoolio släpper årets sommarplåga ”Sommar, Sol och Myggjävlar”

Markoolio släpper årets sommarplåga ”Sommar, Sol och Myggjävlar”

Marko Lehtosalo, känd för hela svenska folket som Markoolio är populärare än någonsin. Sedan 1998 har han varit en hitmaskin som försett musiksverige med svängiga låtar, alltid med stående inslag av humor och självdistans. Hans medverkan i Tv-produktioner som ”Marko och Irma” och ”Bäst i Test” som har sänts under våren har ytterligare spätt på den redan folkkäre artistens popularitet. Inom kort lanserar Markoolio Årets sommarplåga 2023(självutnämnd) när han släpper låten ”Sommar, Sol och Myggjävlar” i samarbete med Thermacell, som är ett ledande varumärke inom myggskydd.

Från en sommarplåga till en annan
­­”Ja, vi på Thermacell vill nästan be svenska folket om ursäkt”, säger Sofia Mari, marknadschef på Acreto AB, som distribuerar och marknadsför Thermacells myggskyddsprodukter i Sverige.
”I och med det supereffektiva myggskydd som Thermacell erbjuder så eliminerar vi ju en stor sommarplåga för de flesta svenskar. Fast i årets kampanj byter vi ut den mot en ny”, fortsätter hon.

Det hon syftar på är att allas vår älskade Markoolio nu släpper årets självutnämnda sommarplåga ”Sommar, Sol och Myggjävlar”, i samarbete med Thermacell. Därmed går startskottet för den mest omfattande kampanjen i Thermacells historia. Alla svenskar kommer i år att få ta del av Markoolios budskap om de förhatliga myggen och hur Thermacell eliminerar denna sommarplåga, i samma slag som han lanserar en ny. Överallt kommer man mötas av Sveriges ”most friendly face”, samtidigt som låten streamas i bakgrunden.

Sommar, Sol och Myggjävlar
Det var med låten ”Sommar och Sol” som Marko Lehtosalo 1998 slog igenom och blev Markoolio med hela svenska folket. Och det är alltså denna låt som nu får en remake och släpps i ny tappning.

”Det känns superkul att 25 år senare få göra om låten och uppdatera den till 2023”, säger Marko Lehtosalo aka Markoolio. ”Och när jag fick frågan att göra det i samarbete med Thermacell kändes det självklart att tacka ja. Jag har själv flitigt använt deras produkter i många år och vet att de fungerar, Thermacell är ett varumärke jag kan stå bakom”, fortsätter han. ”Jag älskar sommaren, men jag hatar verkligen mygg. Jag jagar, fiskar och är mycket ute i skog och natur. Tyvärr älskar myggen mig lika mycket som jag hatar dom, därför har jag alltid min Thermacell med mig ut. Och det funkar verkligen. Det blir myggfritt!”

Låten ”Sommar, Sol och Myggjävlar” släpps inom kort på Spotify och på klassiskt Markoolio-manér utnämner han den själv som årets sommarplåga 2023, med glimten i ögat.
””Sommar och Sol” är en av mina mest spelade och streamade låtar”, berättar han. ”Det är på tiden att den får en ny kostym.”

En myggfri sommar med Myggjävlar
Acreto AB distribuerar och marknadsför förutom Thermacell även Mosquito Magnet, Mr. Mosquito och Dynatrap under konceptet ”Myggjävlar”. Och löftet man ger marknaden är tydligt.
”Vi lovar – det kommer en sommar i år också. Och med hjälp av Thermacell och Myggjävlar kommer den garanterat vara myggfri”, avslutar Sofia Mari.

För mer information och presskontakter:
Sofia.mari@acreto.se

Anders.leijon@unitedstage.se