Få vitare tänder snabbt och säkert med nya iWhite Instant

”Många blekningsprodukter som används för hemmabruk och hos tandläkare innehåller väteperoxid som kan orsaka känsliga tänder och tandkött. Vi kan nu presentera ett skonsamt och säkert alternativ för dem som vill få ett vitare leende”, säger Sanna Hedman nordisk produktchef på Actavis.

Nya iWhite Instant är ett kit för hemmabruk som ger upp till 8 nyanser vitare tänder. Behandlingen är fri från blekmedlet väteperoxid, skonsam mot både tänder och tandkött och kliniskt bevisad både säker och effektiv. iWhite Instant tar även aktivt bort fläckar och missfärgningar på tänderna orsakade av t.ex. mat och dryck.

Ny unik kalciumteknologi

iWhite Instant ger vitare och starkare tänder genom en helt ny formula. Den unika teknologin använder två aktiva ingredienser: 1) Bioaktiva kristaller som används tillsammans med en kraftfull filmbildande polymer: filmkristalliserat kalcium (FCC). Tack vare denna nya teknik fästs de vita bioaktiva kristallerna på tändernas yta och ger en optiskt vitare effekt. När kristallerna införlivas i tandemaljen stärks också tänderna. 2) Tekniken förstärks av en innovativ metod för vitare tänder: PAP. Det är en kraftfull molekyl som bryter ner missfärgningar på tänderna till små partiklar utan att påverka tandytan. Kombinationen av de båda ger inte bara vitare tänder utan också starkare tänder.

Kit för hemmabruk som är enkelt att använda

iWhite Instant består av 10 tunna skenor som är förfyllda med aktiv gel. Skenorna är individuellt vakuumförpackade, passar alla och är bekväma att ha i munnen. iWhite Instant ska användas 20 minuter om dagen för snabbt vitare tänder. För optimal effekt rekommenderas att man använder produkten fem dagar i rad. Effekten varar i flera veckor, därefter kan man ”fylla på” med 1-2 skenor när man själv önskar. iWhite Instant är lätt att använda och behandlingen sker i ett enda steg. Man behöver varken koka skenor, använda sprutor, mäta upp gel eller använda specialtandkräm.

Priser och försäljningsställen
iWhite Instant säljs endast på apotek. Rekommenderat pris är 499 kr (innehåller ett kit för fem dagars behandling).

Korta fakta om iWhite Instant

·  Upp till 8 nyanser vitare tänder

·  Aktiv fläckborttagning

·  Stärker tänderna

·  Helt utan väteperoxid, orsakar inte känsliga tänder och tandkött

·  Kliniskt bevisad säker och effektiv att använda

·  Kit för hemmabruk

·  Gör både fram- och baksidan av tänderna vitare

·  Säljs på apotek

iWhite Instant marknadsförs och säljs av Actavis i de nordiska länderna. Produkten har utvecklats av Sylphar, ett företag verksamt inom medicinska tillbehör och konsumentprodukter i Belgien. iWhite Instant är klassad som en kosmetisk produkt och registrerad hos belgiska myndigheter.

För ytterligare information kontakta:Sanna Hedman, Produktchef Egenvård, Actavis, tel: 08-13 63 74, mobil: 070- 384 10 04
e-post: SHedman@actavis.se

Webbplats Mer information finns på www.iwhiteinstant.se

• vita tänder