Nyhet! Lactocare med mjölksyrabakterier håller magen i balans

Varannan svensk drabbas av besvär med magen.1 En stressig vardag, oregelbundna vanor och vissa läkemedel kan skapa obalans i tarmfloran och ge upphov till problem. Nya Lactocare innehåller mjölksyrabakterier som balanserar tarmfloran vid magbesvär. Lactocare säljs på apotek från oktober.

– Olika bakterier har olika favoritplatser i tarmen och floran. Lactocare innehåller levande mjölksyrabakterier som ökar mängden av de goda bakterierna och hjälper matsmältnings-systemet att hålla rätt balans. Det bidrar till en bättre magkänsla, säger Johanna Högfeldt, Produktchef på Actavis.

Nya Lactocare håller magen i balans

Lactocare är en helt ny serie kosttillskott som intas oralt. Lactocare innehåller mjölksyrabakterier (probiotika) som ökar mängden goda bakterier i tarmen. Lactocare innehåller en blandning av flera bakteriestammar vilket ger ett bättre skydd. Först ut att lanseras är Lactocare Daily, Fiber och Plus.

Lactocare Daily håller magen i balans varje dag. Lactocare Daily balanserar tarmfloran vid magbesvär, uppblåsthet och gaser i magen. Lactocare Daily består av fyra olika stammar mjölksyrabakterier som var och en har sin egen effekt på tarmfloran. Lactocare Daily har dokumenterad effekt på alla symtom i samband med IBS.

Lactocare Fiber balanserar tarmfloran vid trög mage, gaser och uppblåsthet. Lactocare fiber kombinerar fyra olika stammar mjölksyrabakterier med en hög halt lösliga fibrer och har en dokumenterad effekt mot IBS och trög mage.

Lactocare Plus balanserar tarmfloran under och efter antibiotikabehandling. Antibiotika tar inte bara död på de oönskade bakterierna utan även de goda bakterierna som stärker magen. Lactocare Plus innehåller fyra stammar mjölksyrabakterier med olika effekt som bidrar till en mage i balans. Lactocare Plus har dokumenterad antimikrobiell verkan.

Johanna Högfeldt, Produktchef Egenvård, Actavis, tel: 0721- 81 28 58,
E-post: JHogfeldt@actavis.se

1. Novus/Kronans Droghandel 2012
________________________________________________________________________________________________________________