Actic storsatsar

Många människor tar under sommaren beslutet att börja ett mer hälsosamt liv och börja träna efter semestern.
Inför hösten träningssäsong har träningskedjan med 95 anläggningar i Sverige rustat rejält.
Inte mindre än 12 av dessa anläggningar har byggts ut och dessutom storsatsar Actic med två nya träningsanläggningar i Lund och Örebro.

-       Vi upplever ett enormt intresse från människor som fått upp ögonen för vårt koncept som gör det enkelt och roligt att komma igång med sin livsstilsförändring. Sedan i höstas har vi ökat med totalt ca 25000 medlemmar på samtliga våra 138 anläggningar i Actic säger Oskar Ragvald, Sverigechef på Actic

Actic driver ett koncept med fokus på ett brett träningsutbud, inspiration och vägledning till medlemmarna i syfte att skapa bra resultat för medlemmarna.

En del i detta koncept är att som ny kund träffar man en utbildad träningsinstruktör, första träningen kan genomföras med instruktör och ett individuellt anpassat träningsprogram tas fram till varje ny kund. Dessutom är träningen uppbyggd kring ett koncept och en metod som gör träningen snabb, säker och effektiv. Uppföljning av den nya medlemmen görs av instruktören under de första 12 veckorna som tränade. Detta för att säkerställa resultat av träningen.

För mer information, kontakta:

Oskar Ragvald, Sverigechef Actic

Mob. +46 (0) 7382 433 07

oskar.ragvald@actic.se

Fakta Actic

• Driver 95 anläggningar i Sverige, varav ca 75 procent av anläggningar ligger i anslutning till simhall. Totalt 138 träningsanläggningar i Norden, Tyskland och Österrike.
  • 135 000 medlemmar i Sverige. Totalt 195 000 medlemmar.
  • Erbjuder på samtliga anläggningar styrketräning, konditionsträning, fri tillgång till utbildade instruktörer, individuellt anpassade träningsprogram, uppföljning med instruktör.
  • På de flesta anläggningarna erbjuds dessutom gruppträning och simning,
  • Ett antal anläggningar erbjuder även skräddarsydda lösningar vad gäller personlig tränare, hälsotester, hälsoprogram (Lifestyle).
  • Actic, tidigare Nautilus, grundades 1981 i Stockholm.

• träning
  • gym