Ny skatebutik i Malmö

Actionbolaget är ett företag som säljer det mesta inom brädsport och har funnits i ca fem år som nätbutik, men som nu har beslutat att utöka webshoppen med en fysisk butik mitt i centrala Malmö.

I butiken är väggarna proppfulla med skateboards, longboards, snowskates, mountainboards, i taket hänger skydd, kepsar och hjälmar och vid kassan finns hjul, kullager och en massa andra tillbehör som man kan tänkas behöva. En komplett skatebutik med andra ord.

”Vi älskar att ha hela världen som målgrupp via nätet, men vi känner också att Malmö är en av Sveriges bästa skate-städer och med vår butik kommer tillgängligheten ge fler möjligheten att börja åka.” säger Love Blomster som är en av personerna bakom Actionbolaget.

Förutom ett stort utbud av skateboards och longboards så säljer Actionbolaget snowskates och mountainboards. Snowskate är som en skateboard, fast gjort för att åka med på snö och en mountainboard är en slags off-road-longboard med stora luftfyllda hjul, vilket möjliggör att man kan åka på grusvägar, gräskullar eller åka på samma sätt som vind- eller kitesurfing med segel.

”Vi har under alla år anordnat mängder av prova-på-dagar, events och tävlingar för alla som är nyfikna på våra brädor och vilka möjligheter man har” säger Gustav Hedlund som är grundare till Actionbolaget.

Gustav berättar också att Actionbolaget har longboard-träffar varje onsdag i Malmö. ”Det är såklart kul att få åka själv men framförallt är det kul att träffa en massa kunder och andra som gillar att åka.”

Johan Hansson som är anställd som personal i den nya butiken säger att med en fysisk butik som utgångspunkt kommer han kunna ”hjälpa kunderna med allt från att byta kullager till hur man tar fart och får stop på brädan.”

I Malmö står mängder av butikslokaler tomma, så det återstår att se hur en så här pass nischad butik klarar sig. Actionbolagets butik kommer dock att ligga i samma lokaler som Zoi Tattoo på Stora Nygatan 42. Och med detta upplägg tror både Actionbolaget och Zoi tattoo att man ska kunna dra kunder till varandra.

”Ett samarbete mellan en skatebutik och en tatueringsstudio kan ju bara bli rätt säger” Gustav.

Butikens öppettider kommer att vara tis-fre 11-18 samt lördagar 11-16.

För frågor, bilder, inbjudan till invigningsfest eller en provtur kontaktas Gustav Hedlund på info@actionbolaget.se eller nummer: 0725-02 96 57

• skatebutik
  • longboard