ActiWay blir integrerad partner i flexibla förmånsportalen myBenefit

ActiWay har inlett ett partnerskap med den flexibla förmånsportalen myBenefit, som samägs av Aditro och Max Matthiessen. Kunder kan därmed både ha kakan och äta den, med marknadens smidigaste system för hantering av friskvårdsbidrag integrerat i en stark portal som samlar alla företagets förmåner.

- Genom samarbetet med myBenefit stärks vårt erbjudande, både mot befintliga och potentiella kunder. Många vill både ha kakan och äta den, det vill säga samla alla förmånder i en portal och samtidigt ha ett friskvårdssystem som är riktigt enkelt och bidrar till att öka nyttjandet av friskvårdsbidraget. Nu kan de för första gången få det, säger Niclas Jernberg, vd på ActiWay.

För både ActiWay och myBenefit handlar samarbetet till stor del om att kunna erbjuda både bredd och spets, något som marknaden ropar högt efter just nu.

- Vi har som strategi att samverka med ledande leverantörer inom respektive område för att skapa maximalt värde för våra kunder istället för att försöka hantera samtliga delar själva. Genom att plocka in externa leverantörer i systemet får vi en unik möjlighet att vara riktigt starka inom alla förmåner, utan att priserna måste bli skyhöga. För friskvårdsdelen känns det självklart att välja ActiWay, som har marknadens smidigaste system och jobbar aktivt med att ständigt utveckla det för en optimerad användarupplevelse, säger Björn Holmgren, vd på myBenefit.

Tilldelade friskvårdsbidrag och kvarvarande saldon kommer att visas direkt i användarnas översikt, tillsammans med övriga förmåner, i myBenefit. En enkel direktinloggning till ActiWay för att få tillgång till systemets fulla funktionalitet kommer också att vara tillgänglig i myBenefit.

Läs mer om myBenefit

Läs mer om ActiWay

För mer information, kontakta:
Niclas Jernberg, vd ActiWay
niclas@actiway.se, 0707-166 189

• friskvård
  • friskvårdshantering
  • friskvårdssystem
  • företagshälsa
  • förmåner
  • förmånsportal

ActiWay är marknadens smidigaste system för betalning, administration och uppföljning av aktiviteter inom friskvårdsbidraget. Med vår modell aktiveras fler medarbetare, så att de på bästa sätt kan bidra till en framgångsrik organisation. Många av våra kunder ser användandet öka från 30 till uppemot 80 procent. FriskvårdsChecken / ActiWay har idag över 100 000 potentiella användare (anställda hos anslutna organisationer) och friskvårdsnätverket är Sveriges största med över 6 000 friskvårdsaktörer på 430 orter runtom i Sverige.

Jonathan Brun

Presskontakt Kommunikationsansvarig Pressfrågor 0766556683