Lidl väljer ActiWay

Dagligvaruhandelskedjan Lidl Sverige, med cirka 3 000 anställda och 169 butiker över hela Sverige, har valt ActiWay som partner för friskvårdsaktiviteter. Samarbetet påbörjades den 1 juli 2014.

-  Friskvård är en viktig fråga för våra medarbetare så vi är fantastiskt glada att vi nu kan erbjuda friskvårdsbidrag till alla medarbetare i Sverige. Vi valde ActiWay som friskvårdspartner eftersom de har en enkel lösning som ger våra medarbetare stor valfrihet när det gäller friskvård, säger Carolina Edlund, Head of Recruitment & Employer Branding på Lidl Sverige.

ActiWay – marknadens smidigaste system för friskvårdshantering –  lanserades den 1 april 2014 och ska successivt ersätta den äldre produkten FriskvårdsChecken. När samtliga check-kunder har gått över till ActiWay har systemet drygt 300 kunder och cirka 100 000 användare, samt ett leverantörsnätverk bestående av cirka 6 800 friskvårdspartners.

Mer om Lidl
Sedan starten 2003 har Lidl Sverige pressat matpriserna och erbjuder högsta kvalitet till bästa pris. I våra butiker säljs både välkända märken och Lidls egna varumärken som många är tillverkade i Sverige, av kända producenter. Vi har ca 3 000 medarbetare och 169 butiker i Sverige. Läs mer på www.lidl.se.

För mer information, kontakta Jonathan Brun, Kommunikationsansvarig FriskvårdsChecken / ActiWay, jonathan@actiway.se, 0766-55 66 83. För mer information om ActiWay, besök www.actiway.se

• arbetsmiljö
  • friskvård
  • friskvårdshantering
  • friskvårdssystem
  • företagshälsa
  • system
  • webbtjänst
  • lidl

ActiWay är marknadens smidigaste system för betalning, administration och uppföljning av aktiviteter inom friskvårdsbidraget. Med vår modell aktiveras fler medarbetare, så att de på bästa sätt kan bidra till en framgångsrik organisation. Många av våra kunder ser användandet öka från 30 till uppemot 80 procent. FriskvårdsChecken / ActiWay har idag drygt 300 kunder med cirka 100 000 användare. Friskvårdsnätverket är Sveriges största och består av över 6 700 friskvårdsaktörer på 430 orter runtom i Sverige.

Jonathan Brun

Presskontakt Kommunikationsansvarig Pressfrågor 0766556683