Pressmeddelande -

Adaption Media lanserar Webb-TV för Sveriges studenter tillsammans med Mimersbrunn.se

Adaption Media lanserar Webb-tv för Sveriges studenter tillsammans med Mimersbrunn.se

Adaption Media erbjuder sajter och mötesplatser unika webb-tv-lösningar. I dagarna lanseras de första webbfilmerna på Mimersbrunn.se - Sveriges största plattform för studerande med fokus på gymnasie- och högskolenivå. De första filmen som lanseras tar upp "YH utbildningar". Som underkategorier i denna film belyser man även "Lantbruk" och "Skog". Inom en snar framtid lanseras även filmer inom områden som "Studentekonomi", "Ungas It-användande" samt "Ungas Telefonivanor".

"Rörlig media är ett koncept som just nu utvecklas starkt.Adaption Media levererar en helhetslösning för Webb-TV som passar oss bra då vi har en väldigt stor skara kunskapstörstande studenter att leverera kvalitativ information till. Tillsammans kan vi producera aktuell och relevant Webb-TV för vår målgrupp."

Daniel Blomberg, VD Mimers Brunn.

Adaption Media arbetar sedan några år tillbaks med produktion, finansiering och projektledning av webb-TV. Hösten 2007 lanserade företaget en unik webb-tv-lösning som är uppbygg på att företaget ansvarar för produktion, projektledning och finansieringslösningar.

På webb-tv sidan har företaget idag samarbeten med en rad olika portaler och mötesplatser såsom Netdoktor.se, Vovve.net, Villägarna samt Motormännen. Det senaste i raden av samarbeten är med Mimersbrunn.se - Sveriges största plattform för studerande med fokus på gymnasie- och högskolenivå.

"Jag är mycket förväntansfull inför lanseringen av de första filmerna på Mimersbrunn.se och vårt påbörjade samarbete. Sajtens besökare är vana internetanvändare och vill ha informationen enkel och effektiv, här faller Webb-TV in naturligt i det dagliga informations- och inspirationsintaget."

Per Tjernström, Projektledare på Adaption Media.

Adaption Media kommer under hösten att fortsätta att producera en rad olika Webb-tv filmer för Mimersbrunn.se inom områden som är relevanta och känns attraktiva att belysa för Mimersbrunns besökare.

Se Filmerna på: http://www.mimersbrunn.se/singlepages/play/

Kontaktperson Adaption Media AB:

Robert Andersson, Affärsutvecklare på Adaption Media.

Tel.nr: 0707-88 60 41 eller e-mail: robert.andersson@adaptionmedia.se.

Kontaktperson Mimersbrunn.se:

Daniel Blomberg, VD, tel.nr 08-509106 00, e-mail: daniel.blomberg@mimersbrunn.se

Om Adaption Media:

Adaption Media arbetar med produktion, finansiering och projektledning av Webb-TV och tematidningar. Företaget har idag samarbete med en rad mötesplatser som Netdoktor.se och Familjeliv.se. Adaption Media gör det kostnadseffektivt för företag att nå ut till sin målgrupp genom att på uppdrag eller på eget initiativ driva framgångsrika medieprojekt.

Om Mimersbrunn.se:

Mimersbrunn.se - Sveriges största plattform för studerande med fokus mot gymnasie- och högskolenivå. Kärnan i Mimers Brunn är en omfattande databas av användargenererade skolarbete, uppsatser och artiklar, runt kärnan finns olika former för kommunikation mellan användarna såsom forum, PM, kommentars och betygsättningsfunktioner. Mimers Brunn fungerar samtidigt som en portal till arbetslivet, en källa av information om studier och andra viktiga tips och idéer som man som studerade kan behöva. Mimers Brunn är kort och gott en vishetens källa för en studerande och en naturlig plattform för kunskapstörstande, vakna och intresserade människor.

• Nya produkter, tjänster

• media