Skin Disinfection Spray 50 ml - nu tillgänglig hos Apotea

Pressmeddelande -

Add Pharma Nordic AB påbörjar distribution av Skin Disinfection Spray till Apotea

Add Pharma Nordic AB slöt i början av april ett avtal med tillverkaren Aurena Laboratories AB om distributionsrättigheter för delar av apoteksmarknaden i Sverige för handdesinfektionen, Skin Disinfection Spray (SDS) i 50 och 100 ml. Genom Add Pharma Nordic AB kommer SDS nu att börja säljas hos Apotea.

SDS tillverkas i Karlstad av Aurena Laboratories AB som tillverkat produkter för apoteksmarknaden sedan 2000 och innehåller denaturerad alkohol 844 g/1000 g, isopropanol 95 g/1000 g samt fosfolipider från sojabönor. Produkten är utvecklad av Lipidor AB och bygger på dess patenterade AKVANO® teknologi*.

Skin Disinfection Spray är en 85%-ig alkoholbaserad desinfektion i sprayform för hand och kropp.

Den är antiviral och antibakteriell enligt gällande standarder (EN 14476, antiviral, samt EN 1500, antibakteriell). Fosfolipiderna motverkar alkoholens uttorkande effekt, lämnar huden mjuk och återfuktad och möjliggör högre alkoholhalt än i vanlig handdesinfektion. Förpackningen är hygienisk och möjliggör sprayning från alla vinklar.

”Vi är stolta över att kunna presentera en så bra produkt som Skin Disinfection Spray till Apoteas kunder. Handdesinfektionen är skonsam mot huden trots hög alkoholhalt och samtidigt inte uttorkande som andra liknande produkter. Produkten finns sedan ett par veckor på Sveriges största apotekskedja, Apoteket AB, där produkten sålt väldigt bra online. Vi hoppas nu på samma framgång hos Apotea”, säger Malkolm Makdessi-Elias, COO på Add Pharma Nordic AB.

För intervjuförfrågningar:

Malkolm Makdessi-Elias Chief Operating Officer

Tel: +4672-449 19 90 Mail: malkolm@addpharma.se

* AKVANO® är en läkemedelsleveransteknologi som baseras på spraybara formuleringar bestående av fosfolipider upplösta i en flyktig, vattenfri lösningsmedelsblandning. När denna formulering appliceras på huden avdunstar lösningsmedlet och det återstående lipidskiktet bildar en barriär på hudytan.

Ämnen

Add Pharma är ett företag baserat i Stockholm som fokuserar på utveckling, försäljning och marknadsföring av egenvårdsprodukter för den nordiska apoteksmarknaden.

Malkolm Makdessi-Elias

Presskontakt Ansvarig för inköp 072-449 19 90
Robert Svanström

Presskontakt VD 0705211256