Rosa munskydd i 10- och 50-pack där 5 kr per såld produkt går till Bröstcancerförbundet

Add Pharma Nordic AB stödjer Bröstcancerförbundet med rosa mun- och andningsskydd

Add Pharma Nordic AB slöt i början av september avtal med Bröstcancerförbundet för att stödja insamlingen ”Rosa oktober”. Sedan 1994 har Bröstcancerförbundet drivit insamlingen för att stödja sina medlemmar och bröstcancerforskningen. Visionen är att ingen ska drabbas av bröstcancer. Därför finansierar Bröstcancerförbundet forskning, sprider kunskap kring prevention och driver opinionsbildning i bröstcancerfrågor.

Add Pharma Nordic AB kommer under ett års tid vara exklusiv leverantör av rosa mun- och andningsskydd för att stödja Bröstcancerförbundet. Add Pharma Nordic AB har under det senaste året levererat mer än 1,5 miljoner produkter och därmed etablerat sig som en av de största leverantörerna av covid-19 produkter till Sveriges apotek. Under det kommande året kommer Add Pharma Nordic AB donera 5 kr per såld förpackning av rosa mun- och andningsskydd till Bröstcancerförbundet.

Vi är stolta glada över att få vara med och bidra till Bröstcancerförbundets arbete med våra rosa mun- och andningsskydd. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår vision om att hjälpa människor och att få göra det med våra uppskattade mun- och andningsskydd som skyddar bärare och omgivning skänker förstås en extra mening, säger, Robert Svanström, VD på Add Pharma Nordic AB.

Vi är både glada och tacksamma över att Add Pharma Nordic väljer att stödja oss i kampen mot bröstcancer. Deras snygga och funktionella rosa mun- och andningsskydd främjar på så sätt folkhälsan i dubbel bemärkelse. Med gemensamma krafter kan vi göra mer för fler, säger, Marit Jenset, Generalsekreterare på Bröstcancerförbundet.

För intervjuförfrågningar:

Robert Svanström, VD, Add Pharma Nordic AB

Tel: 070-521 12 56, Mail: robert@addpharma.se

Marit Jenset, Generalsekreterare, Bröstcancerförbundet

Tel: 070-3612364, Mail: marit.jenset@brostcancerforbundet.se

För förfrågningar om distribution av rosa mun- och andningsskydd:

Robert Svanström, VD, Add Pharma Nordic AB

Tel: 070-521 12 56, Mail: robert@addpharma.se

Om Add Pharma Nordic AB

Add Pharma Nordic AB är ett privatägt svenskt medicintekniskt företag med ambitionen att utveckla och expandera utbudet av nya egenvårdsprodukter på Nordens apotek. Vår mission är att hjälpa människor till att enklare nå en frisk vardag. På kort tid har Add Pharma Nordic blivit den ledande leverantören till apotek på munskydd, andningsskydd, skyddsvisir och Covid-tester.

Om Bröstcancerförbundet

Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som fokuserar enbart på bröstcancer, och som stödjer både forskning och medlemmar. För att nå visionen om att ingen ska drabbas av bröstcancer, finansierar Bröstcancerförbundet forskning, sprider kunskap kring prevention och driver opinionsbildning i bröstcancerfrågor. Bröstcancerförbundet har nära 11 000 medlemmar och 32 bröstcancerföreningar runt om i landet.