Malkolm Makdessi-Elias juryns val för Nova 111 inom Healthcare & Life Sciences

Grundare till Addeira Pharmaceuticals AB nominerad till Nova 111

Malkolm Makdessi-Elias har idag blivit nominerad till det globala talangnätverket Nova 111. En professionell lista som upprättas varje år av en jury som väljer ut de 111 främsta talangerna i 11 olika sektorer av ekonomin. Malkolm är juryns val inom "Healthcare & Life Sciences".

Nova 111 gör sitt urval utifrån extraordinära resultat de senaste åren, personer som inspirerar andra samt ledarna av idag och imorgon. Listan består av personer med en ålder mellan 25 - 35 år.

Malkolm har de senaste åren varit instrumental i att bygga Addeira Pharmaceuticals till ett bolag som förra året omsatte strax över 90 Mkr och i år en bra bit över 100 Mkr. Han har ansvarat för produktutveckling och tagit fram innovativa medicintekniska apoteksprodukter som idag utgör Addeiras kunderbjudande till bland annat apotekskunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Han har även i en tid då det var svårt att få tag i produkter under pandemin lyckats hitta tillverkare med leveransförmåga som möjliggjorde stora leveranser inom munskydd, andningsskydd, nitrilhandskar och covidtester.

Jag är glad och stolt över att ha blivit nominerad till Nova 111 som juryns val i segmentet ”Healthcare and Life Science” och ser det som ett kvitto på det som jag och företaget bidragit med under de år som vi varit verksamma. Det har varit intensiva år under pandemin och som apotekare är jag så klart särskilt stolt över vårt kunderbjudande med produkter av hög kvalitet i design och utförande. Det är med tillförsikt som jag ser mot framtiden, säger, Malkolm Makdessi-Elias, COO på Addeira.

Om Nova 111

”Nova 111 letar efter de ljusaste stjärnorna där ute. Nova 111-listan samlar den högsta potentialen under 35 år för att påskynda deras utveckling och maximera deras potential.”

Om Addeira Pharmaceuticals AB

Addeira Pharmaceuticals AB grundades 2019 av två apotekare. Personlig omtänksamhet, nyfikenhet och optimism är vår väg till ett bättre välmående för individen, sjukvården och samhället i stort. Första året omsatte företaget över 30 Mkr och 2021 drygt 90 Mkr.

Med vår bakgrund som apotekare har kundens välmående såklart alltid varit viktigast. Att rätt medicinskt behov matchas med rätt produkt och rätt rådgivning. Att ständigt arbeta för att både behandling och bemötande ska bli bättre. Men vi har också upplevt att det ibland kan vara svårt att förstå skillnaden mellan alla apoteksprodukter och att de kanske inte lindrar så bra som man önskat. Det fick oss att lägga den vita rocken åt sidan, åtminstone för ett tag, för att försöka hitta bättre medicinska alternativ. Idag kan vi erbjuda en mängd innovativa egenvårdsprodukter framtagna i nära dialog med apoteken, alltid med en strävan efter en hållbar produktion.. Varje produkt har sin unika anledning till varför den finns till, men det gemensamma är att alla ska bidra med en ny funktion eller en bättre effekt.

Med lite nytänk och en gnutta envishet är vi stolta över att på detta sätt kunna bidra till en utvecklad egenvård. Kan vi förbättra måendet för den enskilda individen belastar vi inte sjukvården i onödan, vilket även gör den bättre i slutändan.

Addeira – Må bättre, bättre.

Malkolm Makdessi-Elias

Presskontakt Ansvarig för inköp 072-449 19 90
Robert Svanström

Presskontakt VD 0705211256