Digital inrapportering ger Arbetslaget Hjelm & Co full koll på sina arbetsorder

När AddMobile kom i kontakt med Arbetslaget Hjelm & Co var de igång med att utveckla ett eget arbetsordersystem. De hade dock kört fast och saknade vissa viktiga funktioner kring inrapportering av material, tid och uppföljning. AddMobiles arbetsordersystem uppfyllde dessa bitar och tillsammans kartlades övriga behov som därefter anpassades till Arbetslaget Hjelm & Co:s arbetssätt. Enkelheten i både appen ute på fält och i det centrala systemet var det som gjorde att valet föll på AddMobile.

- Under uppstartsfasen gav projektledaren oss verkligen den hjälp vi behövde. Alla som skulle arbeta i systemet fick utbildning på plats och vi hade utöver det en bra mejlkontakt. Många saker säger sig själv när du väl är igång men till en början uppskattade vi verkligen hjälpen vi fick. Vi är hantverkare, inte IT-tekniker, säger Henrik Ahlbin, projektchef på Arbetslaget Hjelm & Co.

Arbetslaget Hjelm & Co och AddMobile samarbetar sedan 2016 och successivt har Arbetslaget Hjelm & Co:s behov såväl som produkten utvecklats och förändrats.

- Det bästa med samarbetet är att AddMobile är lyhörda och att det finns en vilja att anpassa och förbättra produkten tillsammans med oss som kund, säger Henrik Ahlbin.

Systemet ger framförallt Arbetslaget Hjelm & Co en säker lösning eftersom allt numera rapporteras in digitalt och inte längre på papperslappar som riskerar att komma bort. De får full koll på bland annat material, leverantörsfakturor och timmar. Informationen kopplas direkt till arbetsordern och finns samlad i ett och samma system.

- Jag rekommenderar gärna AddMobile, faktum är att det har jag redan gjort till flera av våra samarbetspartners. Med AddMobiles lösning kan även de få en bättre koll på sin verksamhet. Det gynnar både dem och oss i det långa loppet, säger Henrik Ahlbin.

Malmöbaserade Arbetslaget Hjelm & Co arbetar med stort som smått – som totalentreprenör på större byggprojekt, med ramavtal till fastighetsbolag, ROT-arbeten eller åt privatpersoner ­– inom bygg, badrum, golv och VVS. Genomgående i hela verksamheten är att det finns där ett långsiktigt tänk och viljan att bygga långsiktiga relationer. De strävar alltid efter att hålla en hög kvalitet på de tjänster de utför och byggmaterial som levereras.