JSB Construction effektiviserar sina byggprocesser med hjälp av AddMobiles projekthanteringssystem. Bild: JSB Construction AB

AddMobile levererar miljonorder till JSB Construction

AddMobile, som är en av Sveriges ledande utvecklare av digitala lösningar för den uppkopplade byggarbetsplatsen, har tecknat avtal med byggföretaget JSB Construction AB. Affären omfattar leverans och utbildning i AddMobiles projekthanteringssystem för omkring 100 användare, till ett värde av nära 2,5 miljoner kronor.

Affären har föregåtts av ett framgångsrikt pilotprojekt, med höga effektiviseringsambitioner inom byggprocesser, på två av JSB Constructions kontor i Karlshamn och Karlskrona. AddMobiles projekthanteringssystem kommer nu att börja användas på samtliga av JSB Constructions fem byggserviceavdelningar runt om i landet.

- Det här är ett viktigt steg på vår digitaliseringsresa. Genom att automatisera och förenkla många arbetsmoment kan vi lägga ännu mer fokus på de områden där vi verkligen skapar kundnytta, säger Jonas Zetterqvist, Chief Digital Officer/digital affärsutvecklare på JSB Construction.

- Det känns otroligt roligt att ett framgångsrikt företag som JSB Construction väljer att investera i vårt projekthanteringsverktyg för att göra smartare affärer och öka digitaliseringen, säger Lars Kandefelt, VD på AddMobile.

Om JSB Construction
JSB Construction ägs av Pether Fredholm och är idag ett av Sveriges största privatägda byggföretag med cirka 350 anställda. Företaget har huvudkontor i Karlshamn och plats- och filialkontor i Stockholm, Malmö, Kristianstad, Ronneby, Karlskrona, Växjö samt Jönköping. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden: JSB Bostad, JSB Fastighetsutveckling, JSB Bygg Syd och JSB Bygg Mellan.

För mer information, kontakta:
Lars Kandefelt, VD på AddMobile, e-post: lars.kandefelt@addmobile.se, telefon: 040-66 33 101.

Jonas Zetterqvist, Chief Digital Officer/digital affärsutvecklare på JSB Construction, e-post: jonas.zetterqvist@jsb.se, telefon: 0739-10 50 57.

AddMobile stöttar samverkan för noll olyckor i byggbranschen, Håll Nollan, se www.hallnollan.se.