Bikester öppnar sin första butik i Stockholm

Internetstores expanderar i Norden med Bikester i spetsen

Bikester öppnar sin första butik i Stockholm

Den 13 mars öppnar Bikester sin första fysiska butik, centralt belägen på Uddvägen 5 precis vid Sickla köpkvarter i Stockholm. Ägarna Internetstores har siktet inställt på nordiska marknaden och den nya butiken är ett naturligt nästa steg i bolagets omni channel-strategi. Bikester jobbar även på att utveckla nya servicetjänster vilket kommer bli något att hålla utkik efter i framtiden.

”Vårt mål är att göra Bikester till det självklara förstahandsvalet inom cyklar och tillbehör i Norden. Genom att vara tillgängliga både online och fysiskt på plats i vår butik samt genom våra servicepartners ute i landet, kan vi nu bättre än någonsin erbjuda personlig service och konsultation till hela vår kundkrets.” Säger Niklas Lindholm, Retail Manager på Internetstores. Bikester planerar att inleda servicepartnerprogrammet under våren 2020.

”Med butiken kommer även möjligheten att beställa produkter för upphämtning och montering i butik från hemsidans sortiment som består av mer än 40 000 produkter från 600 märken.” berättar Niklas.

Premiäröppningen av butiken äger rum på Uddvägen 5 i Nacka, den 13 mars. Personalen består av cykelexperter som själva är hängivna cyklister. Niklas berättar om den 725 m² stora butikens övergripande koncept:

”Vi har valt att gå på ett rent och avskalat koncept med produkterna i fokus. Det vi satsar på mest är kundmötet och att erbjuda bästa möjliga service för varje kund. Vi vill skapa en lokal och trevlig atmosfär tillsammans med kunderna.”

Målet med Internetstores internationella omni channel-strategi är att vara tillgängliga där kunderna finns. Det vill säga både online, offline samt efter köpprocessen. Butikens verkstad kommer bli en viktig del i att erbjuda kunderna service även efter att köpet har avslutats. Snart kommer även lokala servicepartners säkerställa att kunderna får den service de behöver.

”Att öppna en butik i Stockholm är en viktig del i vår internationella marknadsstrategi. Vi vill öka vår internationella närvaro genom betydande investeringar i den nordiska marknaden för att vara nära kunderna och samtidigt utgöra en pålitlig partner för nordiska cyklister.”, säger Anders Munk, Director of Internationalization på Internetstores.