Tioårsjubileum för Addnature

Friluftsbutikernas pionjär inom e-handel, Addnature, fyller tio år. För att fira det ställer de till med fest. I dagarna fyra blir det kampanjer, skattjakter och jippon. Både i butikerna och på webben.

Addnature startade precis efter det att IT-bubblan sprack. De första åren var ordentligt kärva. Men 2004 etablerades den första lagerbutiken, som ganska snart blev till en riktig butik. Den följdes upp av ytterligare en butik, på Södermalm i Stockholm, 2007. I år har den första butiken expanderats och renoverats, och lager och kontor har flyttat ut till helt nya lokaler i Frihamnen.

Tioårsjubileet ska firas. Torsdagen den 11 november startar ett superkalas som pågår i fyra dagar. Förutom massor av riktigt bra kampanjpriser har de varje dag gömt några produkter, både i butiker och på addnature.com. Den som hittar de gömda prylarna först får köpa dem för lika många kronor som Addnature fyller år, alltså tio.

Addature säger välkommen på födelsedagskalas och skattjakt på torsdag, på fredag, på lördag och på söndag!

Har du frågor? Kontakta: Mathias Hedström, VD, 070-741 69 28, mathias.hedstrom@addnature.com

Behöver du bilder? Kontakta: Johan Ekroth, PR-ansvarig, 0737-88 74 82, johan.ekroth@addnature.com