Vernissage på Addnature med äventyrsfotografen Peder Sundström

Outdoorbutiken Addnature visar löpande verk av Sveriges främsta natur- och äventyrsfotografer. Torsdag den 8 april har Peder Sundström premiär i entrén till butiken på Högbergsgatan 30A i Stockholm.

Peder Sundström är verksam som professionell fotograf inom reklam, resor och äventyr sedan över 15 år tillbaka. Hans bilder har publicerats och exponerats i magasin, kataloger, böcker och utställningar i över 40 länder och i alla världsdelar. Hans motiv inom äventyrsområdet är främst skidåkning, paddling, cykling, klättring och löpning. Han har också under mer än 10 år dokumenterat världens tuffaste äventyrssport - Adventure Racing och givit ut fotoboken "Endless - A Portrait of Adventure Racing".

Utställningen pågår mellan den 8 april 2010 och den 8 juli 2010 i entrén till butiken på Högbergsgatan 30A. Peder Sundström är själv med och svarar på frågor vid vernissaget som äger rum torsdag den 8 april mellan kl 17.00 och 18.30. Addnature bjuder på tilltugg och dryck.

Tidigare har fotograferna Christian Åslund och Anders Neuman ställt ut på Addnature. Vill du veta mer om Addnatures utställningar?  Kontakta: Karin Flack, 070-726 54 44, karin.flack@addnature.com

Vill du veta mer om Addnature? Kontakta VD: Mattias Hedström, 070-741 69 28, mathias@addnature.com

• naturfotograf
  • fotoutställning