Offentlig Säkerhet blir nu en del av varumärket AddSecure

Det tidigare förvärvet integreras nu under varumärket AddSecure och affärsområdet Smart Rescue. Genom detta kan AddSecure visa upp ett samlat och tydligt erbjudande av lösningar för en trygg skola, trygg arbetsplats och för ökad personsäkerhet.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar för säkrad data och kritisk kommunikation, förvärvade tidigare i år Offentlig Säkerhet, en ledande svensk leverantör av skräddarsydda säkerhets- och trygghetslösningar till den offentliga sektorn. Nu tar parterna nästa steg genom att införliva Offentlig Säkerhets lösningar som en del av erbjudandet inom AddSecure Smart Rescue.

– När vi förvärvade Offentlig Säkerhet så var det ett strategiskt drag från båda parter. Nu samlar vi kunskapen under ett varumärke för att vårt erbjudande ska vara tydligt och enkelt för kunden. Samtidigt ger detta oss bättre möjligheter att visa upp den bredd av tjänster och kompetens som våra kunder nu kan ta del av, säger Stefan Albertsson, vd på AddSecure.

Sammanslagningen innebär bland annat en bredare expertis inom radiokommunikation och GSM-förstärkning, och ett större produktutbud. Samtliga lösningar kommer nu att säljas under varumärket AddSecure.

Läs mer om AddSecure här eller om Smart Rescue här.