Svenska Handbollförbundet och adidas förlänger avtal

Stockholm, 2014-01-21, Svenska Handbollförbundet och adidas förlänger sitt avtal ytterligare två år. Avtalet sträcker sig till och med 2015 och inkluderar såväl finansiering som produktsponsring till samtliga landslag. Svenska Handbollförbundet och adidas har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig över 10 år, och nu samlar man gemensamma krafter under handbolls-EM i Danmark 2014.

Svensk handboll har skördat stora framgångar den senaste tiden både på dam- och herrsidan. Herrlandslaget tog sig till semifinal i VM på hemmaplan 2011 och i OS 2012 tog herrlandslaget sig hela vägen till final. Damlandslaget gjorde en fantastisk presentation och tog silver i EM 2010.

-  Vi har nått stora framgångar i mästerskap tillsammans med adidas och hoppas på fler framgångsrika år, med startskottet handbolls-EM i Danmark. Med adidas innovativa produktlinje, ledande position inom handboll och den erfarenhet vi har tillsammans har vi goda förutsättningar och en spännande tid framöver, säger Stefan Lövgren, VD på Svenska Handbollslandslaget AB.

Europamästerskapet i handboll för herrar 2014 spelas just nu i Danmark fram till den 26 januari.  Efter en tuff match mot Ryssland i söndags är nu fortfarande slutspelsdrömmen vid liv, och idag ställs Sverige mot Polen i en viktig match.

-  Handbollen är på uppgång i Sverige, delvis som följd av avancemangen för de svenska handbollslandslagen de senaste åren. Svenska Handbollförbundet satsar för framtiden och vi tror starkt på vårt partnerskap och dess många affärsmässiga möjligheter framöver, där EM i Danmark blir startskottet, säger Brian Grevy, nordisk VD för adidas Group.

För mer information, vänligen kontakta:

Stefan Lövgren, Svenska Handbollsförbundet Stefan.Lovgren@handboll.rf.se

Filip Göransson, PR-chef adidas Epost: filip.goransson@adidas.com  Tfn: 070-7549117

• Bollsporter

• handboll