Aditro Logistics – medspelare i Zlatans lagbygge

Den 7e juni skedde den globala lanseringen av A-Z, Zlatan Ibrahimovics och modekoncernen Varners nya sportklädessatsning.Detta är fotbollslegenden Zlatans största affärssatsning så här långt och Aditro logistics AB är ansvariga för att de exklusiva, svarta lådorna packas och skickas till förväntansfulla mottagare

Borås/Oslo/Paris, Juni, 2016

A-Z, Zlatan Ibrahimovic och Varners nya helt onlinebaserade sportklädessatsning, har valt Aditro Logistics för hanteringen av logistiken för den internationella satsningen. Under våren har det pågått ett intensivt arbete med att förbereda lanseringen och den 7 juni öppnades webbutiken för förväntansfulla och trendkänsliga Zlatan-fans. Vid den tidpunkten hade Aditro Logistics byggt upp en effektiv och flexibel set-up för att kunna hantera stora, globala volymer. De viktigaste länderna förväntas bli de där Zlatan varit verksam som fotbollsspelare och därmed är en stor idol och förebild.

”Det är väldigt glädjande att vi på Aditro Logistics har fått ansvaret att bistå A-Z Sportwear med logistiken. Det är en imponerande satsning från både legendaren Zlatan och Varner-gruppen, som mycket väl kan bli ett av Sveriges största e-handelsbolag säger Matthias Kettelhoit, VD Aditro Logistics AB.

Logistikens hjärta finns hos Aditro Logistics 40.000 kvm stora e-handels- och retailanläggning i Borås som under sitt första år i drift har sett en kraftig expansion av flöden för både Sverige och övriga världen.

”Vi har bra team som lägger den personliga känslan och därför är det extra kul att vi på Aditro Logistics än en gång visar att vi kan hantera dessa stora e-handelsflöden och samtidigt fördjupa vårt samarbete med Varner. Dessutom är det självklart häftigt att vara lagkompis med Zlatan i projektet” säger Fredrik Nygren, Affärsansvarig Aditro Logistics AB.

Om Aditro Logistics AB: Aditro Logistics är en av Nordens största transportoberoende logistikpartners med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag framförallt inom handel. Bolaget hjälper företag med hela logistiken, eller utvalda delar så som transportoptimering, konsultering, bemanning av verksamhet och rekryteringar av nyckelpersoner. Bolaget omsatte 2015 762 mkr och har drygt 800 anställda.

Om A-Z; A-Z.com är ett joint-venture mellan Zlatan Ibrahimovic, fotbollslegend, och Varner, ledande modekoncern med varumärken som Dressmann, Cubus, BikBok och Carlings. Målsättningen är att göra idrott tillgängligt för alla, överallt, genom bra träningskläder.

• Partnerskap, samarbeten

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, med cirka 140.000 m2 lageryta och hantering av flera ledande företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel och industri.