Aditro Logistics stärker kvalitetsorganisationen

Aditro Logistics rekryterar in Göran Eliasson för att stärka bolagets arbete med riskhantering, strukturerat kvalitet- och miljöarbete i organisationen.

Stockholm, Sverige, Januari, 2017

Aditro Logistics förstärker organisationen ytterligare i och med rekryteringen av Göran Eliasson. Göran går in som Head of Operational Risk och får som huvuduppgift att stärka bolagets arbete med riskhantering, strukturerat kvalitet- och miljöarbete i organisationen. Göran kommer tidigare från DHL Supply Chain där han arbetat som Head of Security Nordics och Head of Operation Risk & Training Nordics och tillträder sin tjänst mars 2017.

”Göran blir en enorm tillgång i vårt arbete kring risk, kvalitet och miljö. Han har en gedigen bakgrund som kommer stärka oss inom flera områden och framförallt ligger han i framkant avseende riskhantering för en stabil verksamhet för oss och våra kunder. Det har tidigare legat ett stort fokus hos företag att ha planer för när något har gått fel. Det är självklart viktigt och något vi har men vårt arbete kommer nu att fokuseras på att inte hamna där” menar Johannes Gussander, tillträdande vd för Aditro Logistics-koncernen. ”För att utveckla detta hos oss kan jag inte tänka mig någon bättre än Göran”, fortsätter Johannes Gussander.

Göran tillträder rollen under februari månad.

Johannes Gussander

johannes.gussander@aditrologistics.com

Aditro Logistics är den största oberoende logistikpartnern i Norden, med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder en bred portfölj med logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media, e-handel, och Industriell logistik.

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, med drygt 200.000 m2 lageryta och hantering av flera ledande företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel och industri.