”Atna” tar över rodret i Aditro Logistics

Aditro Logistics fortsätter sin tillväxtresa och stärker därför upp management-teamet med riktig tungviktare inom branschen. Athanasios “Atna” Nasiopoulos tar över VD-rollen och nuvarande VD Matthias Kettelhoit axlar rollen som vVD och ansvarar för marknad och försäljning.

Borås, Sverige, september, 2016

Under de senaste åren har Aditro Logistics uppvisat en imponerande tillväxt och omsätter nu närmare 800mkr, vilket innebär att bolaget mer än dubblat sin omsättning de senaste 5 åren. Nya anläggningar har etablerats i både Borås och Nykvarn och samtidigt som serviceerbjudandet har breddats med 4pl, bemanning, rekrytering och tull-hantering.

Nu går bolaget in i en ny fas med större fokus på konsolidering samt operationell excellens. I och med detta rekryteras därför Atna Nasiopoulos in som VD för koncernen. Matthias Kettelhoit kommer få en ny roll som vVD samt ansvarig för att säkra framtida tillväxt samt vässa affärserbjudandet ytterligare.

Atna Nasiopoulos har ett gediget förflutet från Green Cargo Logistics och senare PostNord Logistics TPL som VD. Atna har lagt basen till PostNords TPL verksamhet som idag är den ledande aktören på den Svenska marknaden med en oms på 1,5mdkr.

Athanasios Nasiopoulos, VD Aditro Logistics

atna.nasiopoulos@aditrologistics.com

Matthias Kettelhoit, vVD Aditro Logistics

matthias.kettelhoit@aditrologistics.com

Aditro Logistics är den största oberoende logistikpartnern i Norden, med över 185.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media, e-handel, och Industriell logistik.

• bemanning
  • rekrytering
  • tull

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, med cirka 185.000 m2 lageryta och hantering av flera ledande företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel och industri.