Fullt fokus på kundutveckling hos Aditro Logistics!

Aditro Logistics förstärker ledningsgruppen med Lars Nordlander som går in som CMO med uppgift att leda bolagets marknadsutveckling framöver.

Stockholm, Sverige, Januari, 2017

Aditro Logistics har tidigare förmedlat att ytterligare förstärkning av organisationen kommer att ske. Först ut är Lars Nordlander som kommer axla rollen som Chief Marketing Officer, CMO, för Aditro Logistics-koncernen.

Lars kommer senast från PostNord TPL där han arbetat med affärs och kundutveckling. Dessförinnan har Lars bland annat varit chef för KAM-organisationen på DHL Supply Chain.

Lars huvudsakliga fokusområden inom Aditro Logistics kommer vara utveckling av kunderbjudandet samt vara en viktig del i den ökade kundorienteringen för Aditro Logistics. Lars kommer att ingå i koncernledningen och rapportera till VD.

”Jag är fantastiskt glad över att Lasse börjar hos oss. Vi har tidigare arbetat ihop och jag känner honom väl. Han kommer tillföra gedigen kunskap och erfarenhet från branschen vilket är positivt i den tillväxtresa vi befinner oss i. Lasse kommer också addera en ny dimension till vår affärsutveckling som kommer att vara bra för vår och våra kunders utveckling. Vi kommer under 2017 fokusera enormt mycket på vår uppgift att bidra till våra kunders utveckling och vår roll att stödja dem i deras affärslogik. För den rollen är Lasse helt perfekt” säger Johannes Gussander, tillträdande vd för Aditro Logistics-koncernen.

Lars tillträder sin tjänst den 1:a mars 2017.

Johannes Gussander

johannes.gussander@aditrologistics.com

• rekrytering

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, med cirka 140.000 m2 lageryta och hantering av flera ledande företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel och industri.