GRANIT VÄLJER ADITRO LOGISTICS SOM LOGISTIKPARTNER

GRANIT VÄLJER ADITRO LOGISTICS SOM LOGISTIKPARTNER

Granit AB, ett av Sveriges ledande bolag inom multifunktionella, prisvärda designade produkter för hem och arbetsplats, har valt Aditro Logistics som partner för logistikhantering av centrallager och varuförsörjning av driften i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Aditro Logistics kommer att hantera Granits hela logistikflöde från sin moderna logistikenhet i Nykvarn.

Stockholm, Sverige, februari 2022

Granit kommer under våren 2022 att flytta sin logistikhantering till en av Aditro Logistics moderna logistikenheter i Nykvarn. Samarbetet har vuxit fram ur en gemensam ambition att möta marknadens ökade förväntningar avseende ledtider, ekonomi, hållbarhet och inte minst digital innovation.

• Det är med stolthet vi kan meddela att Granit väljer att utveckla sin logistik tillsamman med oss i Nykvarn. Detta är för oss en viktig kvalitetsstämpel och ett bevis på att våra investeringar i moderna och smarta logistiklösningarna ger önskat resultat. Granit är ett mycket väletablerat företag på den nordiska marknaden och vi ser fram emot att vara en viktig del i deras fortsatta expansion säger Per Zandrén, CEO Aditro Logistics.
  • Under flera år har vi löpande arbetat med förbättringar och effektiviseringar, allt från mindre förbättringsåtgärder till större investeringar inom digitalisering och automation. Det känns därför oerhört stimulerande att vi nu kan utöka vår kundbas med ytterligare ett starkt varumärke säger Mika Lukkarinen, Site Manager i Nykvarn.
  • Vi ser mycket fram emot att starta vårt samarbete med Aditro Logistics då vi ser att det är ett bolag med stor kompetens inom Retail och e-handelslogistik samt har väl utarbetade processer som säkerställer en hög servicenivå till våra kunder. De har också en positiv företagskultur som passar väl med våra egna värderingar. Säger Thomas Dunaker, VD för Granit AB.

Per Zandrén, CEO Aditro Logistics
Per.Zandren@aditrologitics.com

Thomas Dunaker, VD Granit
thomas.dunaker@granit.com

Aditro Logistics som sedan 2020 ingår i Posti Group är, med över 300 000 kvadratmeter i egna logistikcenter, ett av de största 3PL-bolagen i Norden. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media och e-handel.

Aditro Logistics, en av Sveriges ledande företag inom Fulfillment och logistikbemanning

We’re a tech-driven end-to-end logistics and fulfillment provider for businesses, specializing in e-commerce, retail and FMCG. Our mission is to give you the competitive edge.

Aditro Logistics AB
Strandbergsgatan 55