Teknikmagasinet väljer Aditro Logistics som bemanningspartner

Teknikmagasinet, en nordisk butikskedja som säljer prylar i alla dess former, allt från high-tech som smartphones och surfplattor till roliga gadgets och maskeradmasker, väljer Aditro Logistics som bemanningspartner i sitt nya logistikcenter i Eskilstuna. Logistikcentret ska försölja Teknikmagasinets över 130 butiker i Sverige, Norge och Finland med varor samt driva e-handen.

Stockholm, Sverige, september, 2016

Aditro Logistics AB och Teknikmagasinet Sweden AB har tecknat ett bemanningsavtal gällande inhyrd personal i sitt nya logistikcenter i Eskilstuna. Aditro Logistics har även bistått med personal och rekryteringar under flyttprojektet.

Matthias Kettelhoit, vVD Aditro Logistics

matthias.kettelhoit@aditrologistics.com

Om Teknikmagasinet

Teknikmagasinet är en nordisk butikskedja som säljer prylar i alla dess former, allt från high-tech som smartphones och surfplattor till roliga gadgets och maskeradmasker. Sortimentet på över 5,500 prylar rymmer en unik blandning av spännande och prisvärda produkter inom teknik- och hobbyområdet, kända märkesvaror såväl som billigare alternativ. Teknikmagasinet har idag över 130 butiker i Sverige, Norge och Finland samt försäljning via nätbutik i respektive land.

Aditro Logistics är den största oberoende logistikpartnern i Norden, med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media, e-handel, och Industriell logistik.

• bemanning
  • rekrytering

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, med cirka 175.000 m2 lageryta och hantering av flera ledande företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel och industri.