Alice Holmgren: Ny COO på Adligo

Adligo välkomnar ny COO till företagsledningen

I samband med att Adligo påbörjar beta-testningen av det digitala chefsverktyg som ska lanseras publikt under 2023 välkomnas Alice Holmgren som ny COO. I Adligo kommer Alice att ingå i företagsledningen, och arbeta sida vid sida med CEO och CTO.

- Jag ser fram emot att förverkliga visionen bakom Adligo. Chefer och ledare förtjänar enklare processer i vardagen och bättre möjligheter att stärka engagemanget i sina arbetsgrupper. Ny teknik gör det möjligt. I förlängningen innebär det här att även medarbetares arbetsmiljö förbättras genom bättre intern dialog, ökade möjligheter till professionell utveckling och större teamkänsla.

Alice har erfarenhet av att bistå både små och stora företag med dataanalys och forensiskt arbete. Hon har även lett dataanalys-team i och utanför Sverige. Hon har tidigare bland annat digitaliserat internrevisionen på Autoliv genom att bygga upp processer för hur data granskas.