Adoptionscentrum väljer ny ordförande

Adoptionscentrums lokalavdelningar samlas till förbundsmöte

25-26 maj, Quality Hotel Globe, Stockholm

Adoptionscentrums högsta beslutande organ, förbundsmötet, äger rum vartannat år. I år sammanfaller förbundsmötet med Adoptionscentrums jubileumshelg. Ombud från förbundets 22 lokalavdelningar samlas tillsammans med förbundsstyrelse mfl för att ta beslut om Adoptionscentrums verksamhet de kommande åren.

Ny ordförande På förbundsmötet väljer ombuden ordförande för tiden 2019-2021. Eftersom nuvarande ordförande Margret Josefsson inte ställer upp för omval står det redan nu klart att Adoptionscentrum kommer att få en ny ordförande för nästa period.

Ny styrelse Alla styrelseledamöter är valda på två år och därför väljer förbundsmötet också styrelse för de kommande två åren.

Framtidsfrågor I särskilda workshops och arbetsgrupper kommer förbundsmötesdeltagarna att diskutera och ta ställning till förbundets framtida verksamhet vad gäller kärnverksamhet, ekonomi, kommunikation, organisation och förbundets intressepolitiska program, IPP.

Pressmaterial kommer att finnas tillgängligt direkt efter förbundsmötets avslutande, vilket är beräknat till kl 15.00 söndag 26 maj. Pressmaterialet publiceras på Adoptionscentrums hemsida, https://www.adoptionscentrum.se/sv/Om-oss/press/

För frågor, ytterligare information kommunikatör Lotta Bergkrantz, telefon 08-587 499 04, e-post lotta.bergkrantz@adoptionscentrum.se

Under 50 år har Adoptionscentrum förmedlat drygt 25 000 internationella adoptioner från ett 60-tal länder. Detta uppmärksammas med stor jubileumshelg den 24-26 maj, där bland annat ett 40-tal internationella gäster deltar.