Advenica med i European Cyber Security Month 2022

Advenica med i European Cyber Security Month 2022

Under oktober månad har Advenica uppmärksammat EU-initiativet "European Cyber Security Month". Advenica har delat med sig av kunskap för att uppmärksamma denna viktiga fråga under hela månaden.

European Cyber Security Month

European Cyber Security Month (ECSM) är en EU-kampanj som främjar cybersäkerhet bland medborgare och organisationer. Kampanjen belyser vikten av informationssäkerhet samt de enkla åtgärder som kan vidtas för att skydda data, vare sig det är personlig, ekonomisk och/eller professionell data. Det huvudsakliga målet är att öka medvetenheten, ändra beteendet och ge information till alla om hur man skyddar sig själva online. Advenica var såklart med i denna kampanj med serien "Wake up with cybersecurity"!

Wake up with cybersecurity

Under hela oktober har Advenica delat med sig av avsnitt från sin serie "Wake up with cybersecurity". Denna serie går igenom olika ämnen inom cybersäkerhet för att uppmärksamma ämnet. Se alla avsnitt på Advenicas hemsida!