Heléne Bittmann vald till ny ordförande i SACS

Nyhet -

Heléne Bittmann från Advenica vald till ny ordförande i branschorganisationen för samhällssäkerhet - SACS

När den svenska branschorganisationen för Samhällssäkerhet, Swedish Association of Civil Security - SACS, i förra veckan höll årsmöte valdes Heléne Bittmann, VP Head of Sales på Advenica, till ny ordförande.

SACS menar att näringslivet har en central roll i arbetet att skapa ett säkert samhälle. Som branschorganisation arbetar SACS för att tydliggöra medlemsföretagens bidrag till att skapa ett säkert samhälle. Genom att förbättra medlemsföretagens förutsättningar, vill SACS stärka samhällets förmåga att hantera hot och kriser.

”Att samhällssäkerheten fått nytt fokus de senaste åren bl.a. genom att frågan om ett starkt Totalförsvar åter väckts är glädjande. Vi har mycket arbete framför oss där SACS medlemsföretag kan bidra till denna satsning med sina unika lösningar och breda kompetens; något som föreningen haft som målsättning sedan grundandet. Jag ser nu fram emot att tillsammans med SACS medlemmar fortsätta arbeta för en stark och konkurrenskraftig bransch.” säger Heléne Bittmann.

Advenica tillhandahåller expertis och unika, tekniskt avancerade, hållbara och framtidssäkra cybersäkerhetlösningar med hög assurans för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassificering. Genom våra krypterings- och segmenteringsprodukter kan nätverk isoleras fysiskt samtidigt som information kan kopplas samman på ett säkert sätt. På så sätt möjliggör vi för våra kunder att ta ett digitalt ansvar - en viktig del i ett starkt totalförsvar.
Läs mer om våra cybersäkerhetslösningar här: https://www.advenica.com/sv

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com

Presskontakt Marketing Manager Marknad och Kommunikation 0723850220

Presskontakt CEO & CFO VD samt Ekonomi och Press releaser +46 40 60 80 400