Advenica får order värd 17,8 MSEK från svensk myndighet

Advenica får order värd 17,8 MSEK från svensk myndighet

Advenica har erhållit en ny order från en svensk myndighet. Affären är värd 17,8 MSEK och är del av ett avtal gällande leveranser av kryptoprodukter. I samband med detta har även ramavtalet mellan parterna förlängts till och med 2025.

Advenica är sedan länge en väletablerad och betrodd leverantör av cybersäkerhetslösningar både i Sverige och internationellt. Lösningarna baseras på Advenicas betrodda teknologi och uppfyller myndighetens krav för att kunna kommunicera information som är klassad upp till Kvalificerat Hemlig. Dessutom är de godkända för krypterad kommunikation av den högsta nivån av skyddsvärd information inom EU.

En ny order gällande leverans av kryptoprodukter har nu erhållits från en svensk myndighet som också förlängt ramavtalet med Advenica. Den nya ordern kommer att levereras under Q4 2023 och första halvan av 2024.

"Det är av högsta vikt att känslig information skyddas med hjälp av cybersäkerhetslösningar på tillräckligt hög nivå. Därför är vi stolta över att avtalet med denna kund har förlängts – det visar på ett stort förtroende för oss, vår kompetens och våra produkter" säger Marie Bengtsson, VD Advenica.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marie Bengtsson, VD Advenica AB, +46 (0) 703 860 032 marie.bengtsson@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2023 kl 17.30.

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com