Business Security utökar produktfamiljen SecuriVPN

Svenska Business Security utökar produktfamiljen för IP-kryptering, SecuriVPN, med en ny unik modell, SecuriVPN ED100P. ED100P är ett svar på kundernas önskemål om portabla enheter. Den nya modellen kan användas både i kontorsmiljö och i fordon där utrymme är en bristvara.

Dagligen läcker hemligheter och innovationer ut från myndigheter och företag. Hoten kommer från konkurrenter, kriminella eller till och med från främmande makt. Det är svårt att förhindra spionage när stora informationsmängder utbyts mellan geografiskt skilda platser, och samtidigt garantera en hög tillgänglighet och mobilitet.

SecuriVPN ED100P är utformad för att hantera mobil IP-kommunikation på högsta säkerhetsnivå. Att prestanda är oförändrad jämfört med andra modeller i SecuriVPN familjen är en stor fördel eftersom allt fler applikationer i portabla samanhang kräver hög bandbredd. ED100P har inbyggt stöd för mobila tillämpningar såsom IP över radio, envägskommunikation och förmågan att hantera satellit hopp.

- Våra kunder har ett behov av mobilitet utan att riskera att deras hemligheter läcker till obehöriga. SecuriVPN är ett av de säkraste systemen på marknaden och ED100P gör att vi nu kan erbjuda den högsta säkerheten även för mobila tillämpningar, säger Jonas Dellenvall, säkerhetsexpert på svenska Business Security.

Om SecuriVPN
SecuriVPN erbjuder skydd mot avlyssning av ip-baserade kommunikationsnätverk. Systemen har en mycket hög driftsäkerhet och kan administreras utan att driftspersonalen kommer i kontakt med den hemliga informationen.

Med SecuriVPN kan osäkra men kostnadseffektiva förbindelser så som Internet användas på ett säkert vis. Oavsett vilken typ av data som transporteras på nätverket, så som tunga filöverföringar, multimedia eller videokonferens, skyddas informationen mot obehörig avlyssning. Dokumenterad driftsäkerhet garanterar kontinuitet i verksamheten och i kombination med den höga säkerhetsnivån gör den ideal för tillämpningar med högt ställda funktionella och säkerhetsmässiga krav.

SecuriVPN används idag av myndigheter, militär och multinationella företag runt om i Europa. SecuriVPN finns även i en version (SecuriVPN Arana) som är godkänd för att hantera data på högsta informationsklassningsnivå inom Sverige och Europeiska Unionen.

Bilder och mer information om Business Security och SecuriVPN finns på: www.businessecurity.com eller på bloggen www.securimind.com

Kontaktinformation
Jonas Dellenvall, säkerhetsexpert, jonas.dellenvall@businessecurity.com, +46 703 93 83 43

Om Business Security