Finsk kund lägger order värd 9 MSEK på Advenicas produkter och tjänster

Finsk kund lägger order värd 9 MSEK på Advenicas produkter och tjänster

Advenica, en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar, har fått en ny order från en finsk kund inom den offentliga sektorn. Ordern gäller cybersäkerhetsprodukter med hög assurans samt tjänster.

Advenica tillhandahåller expertis och unika, tekniskt avancerade, hållbara och framtidssäkra cybersäkerhetslösningar med hög assurans för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassificering. Företaget har sitt huvudkontor i Malmö och etablerade sig i slutet av 2016 i Helsingfors, Finland. Sedan dess har flera finländska kunder inom den offentliga sektorn valt den europeiska leverantörens certifierade krypterings- och segmenteringsprodukter.

Den nya beställningen från en kund inom den finska offentliga sektorn är värd 9 MSEK och gäller både produkter och tjänster. Leverans planeras till hösten och vintern 2021.

"Vi arbetar med kunder vars verksamhet kräver säkerhetslösningar med hög assurans för att kunna skydda den mest värdefulla informationen. Våra produkter uppfyller de allra högsta säkerhetskraven och med våra lösningar kan kunderna vara säkra på att förhindra intrång, dataläckage och manipulation av skyddsvärd information" säger Mikael Puska, VD Advenica Oy.

Förytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Puska, VD Advenica Oy, +358 (0)50 304 6160, mikael.puska@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juli 2021 kl.15.45.

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com